اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

آمادگی همکاری مرکز وکلای قوه قضائیه با شورای شهر تهران

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: این مرکز آماده همکاری با شورای شهر و شهرداری‌ها برای بررسی پرونده‌های حقوقی و کارشناسی است چرا که کاهش ۲۵ هزار پرونده شهرداری ها از طریق همکاری‌های چندجانبه امکان پذیر است.

آمادگی همکاری مرکز وکلای قوه قضائیه با شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، حسن عبدلیان، رئیس و معاونان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، میزبان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بودو در جلسه ای، ضمن تبادل نظر در زمینه همکاری های حقوقی، قضایی و کارشناسی بین مرکز و شورای شهر، اعلام آمادگی کرد که در جهت رفع موضوعاتی که در روند رسیدگی به پرونده ها وجود دارد و بررسی‌های کارشناسی و پیگیری حقوق بیت المال را با مشکلاتی مواجه کرده است، کارگروه‌های مشترکی با حضور وکلا  و کارشناسان رسمی مرکز و نمایندگان شورای شهر و شهرداری های تهران، تشکیل شود تا پرونده های شهرداری ها در محاکم و دیوان عدالت اداری از طریق وکلا و کارشناسان متخصص مرکز مورد بررسی  قرار گرفته و حقوق مردم، شهرداری ها و بیت المال مطالبه شود.   

عبدلیان پور در این زمینه با تأکید بر همگرایی بین بخش‌های مختلف جامعه در جهت کاهش مشکلات و پیگیری حقوق مردم و بیت المال، بر تشکیل کارگروه‌های مشترک با همکاری شورای شهر، شهرداری ها و کارشناسان و وکلای مرکز، تاکید کرد و افزود: کاهش ۲۵ هزار پرونده شهرداری ها از طریق همکاری‌های چندجانبه امکان پذیر است و استفاده از وکلا و کارشناسان رسمی متخصص و معتقد به پیگیری  حقوق عامه و بیت‌المال می تواند ضمن کاهش تعداد پرونده های قضایی و طولانی شدن روند رسیدگی به آنها، حقوق مردم و شهرداری ها را پیگیری کرده و هزاران میلیارد تومان مطالبات بیت المال در پرونده های شهرداری ها را وصول کند و حجم انبوه پرونده های قضایی و حقوقی مرتبط با شهرداری ها را کاهش دهند. زیرا وکلا و کارشناسان رسمی مرکز با تخصص و تعهدی که به کار خود دارند، بررسی های دقیق تری را انجام داده و از حقوق مردم و شهرداری ها دفاع می کنند و نتیجه آن به نفع جامعه و زیست شهری خواهد بود.   

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه  نیز با تشکر از حضور مهدی چمران و مهدی اقراریان در مرکز وکلا گفت: با توجه به حضور ۳۱ هیئت‌مدیره و دادسرای انتظامی برای نظارت بر امور وکلا و کارشناسان رسمی و حضور  100 قاضی منصوب رئیس قوه قضاییه که با مرکز وکلا همکاری دارند می توان اعلام کرد که تخلفات از سوی وکلا و کارشناسان در این مرکز بسیار اندک است و ما در مرکز با تخلفات به شدت برخورد می کنیم.  

وی افزود: از طریق ایجاد سامانه ۱۵۱۵ پرونده ها را به صورت اتوماسیون و با سامانه بین کارشناسان رسمی توزیع می کنیم  سامانه به صورت تخصصی کار می کند و پرونده ها را به کارشناسان رسمی در زمینه تخصصی خود ارائه می دهد و این سیستم و سامانه است که کارشناس رسمی را  انتخاب می کند و تشخیص می دهد این کار در کاهش تخلفات بسیار اثرگذار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین از بروز تخلفات جلوگیری کرده است. 
بر این اساس انتخاب وکلا، کارشناسان متخصص و رسمی از مرکز وکلا می تواند در طرح پیگیری حقوق مردم در شهرداری ها بسیار موثر باشند و به شورای شهر و شهرداری ها در زمینه پیگیری حقوق بیت المال موثر باشد. 

عبدلیان پور افزود: وکالت نیز در این مرکز در حال تخصصی شدن است و وکلا در زمینه های تخصصی خود پرونده‌ها را می‌پذیرند ما امروز وکلا و کارشناسان متخصص در زمینه رمز ارزها و دعاوی گمرکی  و حقوق بانکی، حسابرسی و حسابداری داریم. بهترین استادان حقوق در زمینه های مختلف را دعوت کرده ایم تا در این مرکز دوره ها و کارگاه های مختلفی را برگزار کرده و نیز کتاب‌های منتشر شده از سوی ایشان برای آموزش وکلا و کارشناسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا در بحث آموزش، مرکز وکلا اقدامات بسیار موثری را انجام داده است. اکنون توانایی و تخصص لازم برای حضور کارشناسان و وکلا در پرونده های دیوان عدالت اداری و شهرداری ها را دارد .

وی ادامه داد: حتی در زمینه مشاوره خانواده موفقیت‌هایی را کسب نموده و ۷۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش بین خانواده ها منجر شده است. با ایجاد تلفن ۱۲۹ تعدادی از وکلا در مراکز مختلف کشور مستقر شده‌اند که می‌توانند به مردم توصیه ها و نکات مختلف را در زمینه قراردادها و امور حقوقی و پیگیری حقوقی خود ارائه دهند و افراد ضمن گفتگو با کارشناسان در مورد پرونده خود آگاهی کسب می‌کنند. همچنین در زمینه حقوق آپارتمان نشینی و حقوق عامه دوره هایی را برگزار کردیم و آمادگی داریم که در فرهنگسراها دوره‌های آشنایی با فرهنگ آپارتمان نشینی را برای مردم برگزار کنیم .

عبدلیان پور با اشاره به طرح حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس این طرح تاکنون و به ۱۳ هزار نفر به صورت شفاهی، یا به شکل های دیگر، پیگیری پرونده و راهنمایی های حقوقی ارائه شده است در حال حاضر این طرح روزهای یکشنبه در مساجد با حضور وکلا ادامه دارد و به صورت دائمی ادامه خواهد داشت.  

عبدلیان پور گفت: ما حتی در زمینه های امور بانکی نیز کارشناس رسمی متخصص داریم و علاوه بر کارشناسان حسابداری و حسابرسی که قبلاً فعالیت داشته‌اند اکنون کارشناسان امور بانکی نیز در مرکز فعالیت دارد.  

چمران در این زمینه گفت: کارشناسان کشاورزی و معماری باید با هم تلفیق شوند و در مورد موضوع باغات نظر بدهند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول