اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دستگیری در چین به خاطر سوءاستفاده از چت‌جی‌پی تی

پلیس چین اخیراً مردی را که گفته می‌شود با فناوری هوش مصنوعی اخبار جعلی تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده را بازداشت کرده است.

دستگیری در چین به خاطر سوءاستفاده از چت‌جی‌پی تی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، مردی با نام خانوادگی هونگ از ChatGPT برای تولید اخبار جعلی تصادف مرگبار قطار با اطلاعات جمع آوری شده از اخبار مختلف سواستفاده کرده است.

در این خبر ساختگی ادعا شده ۹ نفر پس از برخورد قطار با کارگران جاده‌ای در استان گانسو در ۲۵ آوریل کشته شدند.

افسران امنیت سایبری محلی بلافاصله تحقیقاتی را آغاز کردند و دریافتند که در مجموع 21 حساب کاربری در چلتفرم وبلاگ نویسی Baijiahao نسخه های مختلفی از این خبر را به طور همزمان منتشر کرده اند و این خبر بیش از 15000 کلیک داشت.

پلیس تمام حساب های کاربری درگیر در این موضوع را از طریق یک شرکت بازاریابی به نام وی مدیا  ثبت شده در شنژن در استان گوانگدونگ در جنوب چین ردیابی کرد.

هانگ، نماینده حقوقی این شرکت که از فناوری هوش مصنوعی برای جعل اطلاعات نادرست و نادرست که به طور گسترده پخش و مشاهده می شد، استفاده کرده، دستگیر و متهم به نزاع و ایجاد مشکل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول