اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی وزارت خارجه آلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آلمان تخریب یک مدرسه فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن‌را «مانعی در روند صلح» خواند.

نگرانی وزارت خارجه آلمان از اقدامات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آلمان روز دوشنبه تخریب یک مدرسه فلسطینی توسط رژیم  صهیونیستی را محکوم کرد و آن را «مانعی در روند صلح» خواند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان در نشست خبری در شهر «برلین» گفت:«ما اساسا نگران این اقدامات هستیم و چنین تخریب‌هایی را مانعی در روند صلح می بینیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدرسه‌ای را که با کمک‌های مالی در «جب الدیب» ساخته شده بود  با بولدوزر منهدم کرد و مدعی شد این مدرسه مجوز ساخت نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان افزود: «از دیدگاه ما، باید مسائل بین‌المللی حقوق بشر از سوی (رژیم) اسرائیل به ویژه حفاظت از جمعیت غیرنظامی مورد بررسی قرار گیرد.»

«حسن بریجیه» از مقامات محلی، گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی با بولدوزرها به سمت شهر جب الدیب در شرق شهر «بیت الحم» حرکت کرده و مدرسه ای را که توسط کمک‌های مالی اهدایی ساخته شده بود، تخریب کردند. بریجیه گفت که این مدرسه پنج کلاس درس و ۶۶ دانش آموز ابتدایی داشت.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین نیز تخریب مدرسه را محکوم کرد و از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست که مسئولیت خود را در قبال تجاوزات رژیم اسرائیل به عهده بگیرند.

«پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا نیز در این باره گفت که مقامات اسرائیلی علیرغم درخواست این اتحادیه، این مدرسه را تخریب کردند. وی گفت: «اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که همه تخریب‌ها را متوقف کند.»

استانو تاکید کرد، این اقدامات بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و تنها درد و رنج مردم فلسطین را افزایش می‌دهد و خطر شعله ور شدن تنش‌ها را به همراه دارد.

اتحادیه اروپا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمین هایی را که از سال ۱۹۶۷ اشغال کرده، به رسمیت نمی شناسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول