اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا مراسم «روز اروپا» را به دلیل حضور وزیر بدنام صهیونیست لغو کرد

هیأت اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی در اقدامی بی‌سابقه مراسم و سخنرانی‌های «روز اروپا» را در واکنش به حضور برنامه‌ریزی شده وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی به عنوان نماینده این رژیم لغو کرد.

اتحادیه اروپا مراسم «روز اروپا» را به دلیل حضور وزیر بدنام صهیونیست لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند در اقدامی بی‌سابقه، هیأت اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی تصمیم گرفته مراسم روز اروپا در روز سه‌شنبه را در واکنش به حضور برنامه‌ریزی شده «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی به عنوان نماینده این رژیم در مراسم لغو کند. 

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، سفرای اروپایی از دیدار با بن‌گویر یا اعضای حزب او به دلیل مواضع راست افراطی آن‌ها خودداری کرده‌اند. 

پیش‌تر رسانه‌های عبری گزارش داده بودند اتحادیه اروپا از وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی درخواست کرده ایتمار بن‌گویر نماینده تل‌آویو در مراسم روز اروپا نباشد.

طبق گزارش رسانه صهیونیستی، پس از نشست سفرای اروپایی حاضر در فلسطین اشغالی، سفارت بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد «متاسفانه، امسال تصمیم گرفتیم مراسم دیپلماتیک را لغو کنیم زیرا نمی‌خواهیم به کسی که دیدگاه‌هایش با ارزش‌های اتحادیه اروپا مغایر است، تریبون بدهیم». اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد رویداد فرهنگی روز اروپا برای عموم در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد. 

پیش‌تر رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود درباره نارضایتی سفرای اروپایی از حضور وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گزارش دادند «سفرای اروپایی در اسرائیل به دلیل مواضع بن گویر با وی ملاقات نمی‌کنند، اگرچه هیچ سیاست رسمی برای تحریم او وجود ندارد. این در حالی است که بن گویر به دلیل سیاست‌های تحریک‌آمیزش مورد انتقاد قرار گرفته است».

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون در سرزمین‌های اشغالی پیش از این گفته بود «بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به آشوبی که توسط ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی ایجاد کرده، سوق خواهد داد».

به گفته معارضان، سیاستمداران و افسران سابق پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواسته‌اند تا بن‌گویر را به دلیل «سیاست افراط» و تشدید اظهارات «نژادپرستانه» که می‌تواند به انتفاضه سوم منجر شود، از سِمت خود برکنار کند.

آمریکا نیز واکنش‌هایی در این خصوص داشته و طبق گزارش‌ها، واشنگتن در مورد اعطای حمایت‌های مالی و امنیتی به کابینه نتانیاهو، به خاطر وزرایی همچون بن‌گویر و «بزالل اسموتریچ» ملاحظاتی را در نظر می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول