اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خطر حساب‌های تایید شده جعلی فیسبوک برای کاربران/ لینک‌های مخرب، بدافزار را وارد سیستم‌ها می‌کنند

صفحات تایید شده جعلی فیسبوک، کاربران را به سمت کلیک کردن روی لینک‌های مخرب ترغیب می‌کند.

خطر حساب‌های تایید شده جعلی فیسبوک برای کاربران/ لینک‌های مخرب، بدافزار را وارد سیستم‌ها می‌کنند

به گزارش گروه علم و پیشرفت فارس به نقل از انگجت، حساب‌های تایید شده و هک شده در فیسبوک اکنون با خرید تبلیغات در شبکه اجتماعی کاربران را به کلیک روی لینک‌های دانلود مخرب سوق می‌دهند.

مت ناوارا مشاور رسانه های اجتماعی متوجه برخی از این تبلیغات شد و آنها را در توییتر منتشر کرد. او با اسکرین شات یک تبلیغ جعلی متا در توییتی نوشت: «چگونه این تبلیغ مورد تایید متا قرار گرفت؟ حساب تایید شده متا کاربران را فریب می دهد تا موارد مشکوک را دانلود کنند.»

حساب تایید شده دیگری در فیسبوک وانمود می کرد که هوش مصنوعی گوگل است و کاربران را به سمت لینک های جعلی بارد (ربات گفت و گوی هوش مصنوعی گوگل) سوق می داد. در گزارشی از تک‌کرانچ آمده است: این حساب قبلاً متعلق به خواننده و هنرپیشه هندی پوجا (قبل از تغییر نام حساب در 29 آوریل) بود. این حساب که حداقل برای یک دهه کار می کرد، بیش از 7 میلیون دنبال کننده داشته است.

حساب‌های در معرض خطر شامل صفحات رسمی مانند "Meta Ads" و "Meta Ads Manager" هستند.این گونه حساب ها پیوندهای مشکوکی را با ده ها هزار دنبال کننده به اشتراک می گذارند. سخنگوی متا اعلام کرده که کلاهبرداران همیشه سعی می‌کنند تدابیر امنیتی آن ها را دور بزنند.

این شرکت هفته گذشته، سازندگان بدافزاری را کشف کرد که از توجه مردم به چت‌جی‌پی‌تی سوءاستفاده و از این علاقه برای ترغیب کاربران به دانلود برنامه‌های مضر و افزونه‌های مرورگر استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول