اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شروع بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور از فردا/ مهم‌ترین بخش‌های «اینوتکس 1402» کدامند؟

«اینوتکس» بزرگترین رویداد زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است و دوازدهمین دوره آن از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

شروع بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور از فردا/ مهم‌ترین بخش‌های «اینوتکس 1402» کدامند؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نمایشگاه اینوتکس هر ساله با هدف گردآوری مجموعه بازیگران زیست‌بوم نوآوری ایران و در جهت پشتیبانی و ظرفیت‌سازی برای تولید دانش و محصول ایرانی و تجاری‌سازی آن‌ها برگزار می‌شود. امسال نیز دوازدهمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX2023) هم‌زمان با اولین دوره نمایشگاه تأمین مالی نوآوری و فناوری (FINOTEX2023)، با هدف افزایش مشارکت بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی و خارجی، جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها و نیز شبکه‌سازی بین آن‌ها، طی روزهای 19 الی 22 اردیبهشت‌ماه 1402 در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

 

در طی 11 دوره برگزاری این رویداد، مجموعا بیش از 2500 شرکت و استارت‌آپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور داشته و بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند. برگزاری دوازدهمین دوره این رویداد در منطقه نوآوری پردیس، بخشی از برنامه‌طولانی‌مدت دبیرخانه اینوتکس برای گسترش دامنه تاثیرگذاری این رویداد در سطح منطقه و نیز تبدیل شدن شهر پردیس به هاب شرکت‌های فناور و سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه، بیش از 450 مشارکت‌کننده از زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور اعم از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد فناوری، پارک‌های علم و فناوری، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و صنایع بزرگ به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازدیدکننده حضوری و برخط (آنلاین) می‌پردازند. 

اینوتکس، هر ساله به منظور توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه، تشویق جوانان به کارآفرینی و نیز فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه، رویدادها و بخش‌های جانبی متعددی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود که پتانسیل محتوایی بسیار خوبی را برای عموم جامعه در بر دارد.

در نمایشگاه اینونکس، رویداد اینوتکس پیتچ با رقابت استارتاپ‌های پنج شهر مختلف در حضور سرمایه‌گذاران انجام می‌شود و توسط داوران امتیازدهی می‌شوند. رقابت فینال رویداد نیز همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار خواهد شد.

رویداد کافه‌سرمایه اینوتکس نیز که فرصتی ویژه برای صاحبین شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران است، در این دوره نیز پذیرای علاقمندان و فعالان زیست‌بوم نوآوری ایران است.

رویداد FINOTEX نیز که برای اولین بار به نمایشگاه نوآوری اینوتکس اضافه شده است قصد دارد فعالان بخش تأمین مالی نوآوری را گرد هم جمع کند. در رویداد فینوتکس، جشنواره‌ای نیز جهت تقدیر از تاثیرگذارترین نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه است، برگزار خواهد شد.

همچنین ایستگاه آینده ایوتکس (Nextation) جایگاهی ویژه برای گفتگو در خصوص تأثیرات جدیدترین فناوری‌ها همچون هوش مصنوعی و... بر روی آینده زندگی انسان‌ها و کسب‌وکارها خواهد بود.

رویداد استیج اینوتکس هم با برگزاری سخنرانی‌های الهام‌بخش، پنل‌های داغ، ارائه داستان‌های شکست و موفقیت استارت‌آپ‌ها با حضور افراد تاثیرگذار زیست‌بوم نوآوری کشور حضور علاقمندان را پذیرا خواهد بود.

بخش جذاب و مهم فروم حکمرانی در نمایشگاه اینوتکس با هدف گفتگو در خصوص قوانین و سیاست‌های تأثیرگذار در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور اعم از بررسی تأثیرات فیلترینگ بر کسب‌وکارها، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قوانین مرتبط با مهاجرت نخبگان و... برگزار خواهد گردید.

رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه (Reverse Pitch) نیز با هدف معرفی نیازهای فناوری صنایع تجهیزات پزشکی، نفت، لوازم خانگی، مواد غذایی، قوه مقننه و... در این دوره از نمایشگاه اینوتکس برگزار خواهد شد.

همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس در پارک علم و فناوری پردیس، مراسم تجلیل و تقدیر از برگزیدگان رقابت‌های علمی کنز نیز برگزار خواهد شد و جایزه علمی مصطفی (ع) به برندگان مسابقه کنز تقدیم خواهد شد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول