اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جوشش خون مدافع وطن دراهواز/سعید ربیعی؛ شهیدی که خود را فدای امنیت کرد

پیکر پاک شهید بر روی دستان مردم اهواز بدرقه می‌شود و هر که در اطراف است خود را به جمع می‌رساند و از تابوت او تبرک می‌جوید چون می‌دانند که شهید عزیز خداست و عند ربهم یرزقون شده است.

جوشش خون مدافع وطن دراهواز/سعید ربیعی؛ شهیدی که خود را فدای امنیت کرد

خبرگزاری فارس؛ حسین یزدی: هنوز آفتاب بهاری روز شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1402 به وسط آسمان نرسیده است که خبری در همه شهر و کشور می‌پیچد، گروناگیری در محله کیانپارس اهواز.

اما به سرعت خبر گروناگیری در اهواز تکذیب می‌شود، زیرا حسین زلقی فرمانده انتظامی اهواز در این ارتباط توضیح می‌دهد که کلیپ و اخبار منتشر شده در فضای مجازی تحت عنوان گروگانگیری در اهواز کذب است بلکه مربوط به عملیات دستگیری قاتل مسلح فراری می‌باشد.

آنجه که مردم را نگران می‌کند زخمی شدن یکی از نیروهای پلیس در این عملیات است همه برای او دست به دعا برمی‌دارند ولی فرمانده انتظامی اهواز می‌گوید: در عملیات دستگیری قاتل مسلح ستوانسوم سعید ربیعی مامور جان برکف فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همه در شوک فرو می‌روند چه شده است که پس از ساعاتی حجت‌الله سفیدپوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز ماجرا را شرح می‌دهد و می‌گوید: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی تیراندازی منجر به قتل در بازار کاوه شهرستان اهواز، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی با سلاح گرم اقدام به تیراندازی منجر به قتل و مجروحیت 2 تن از شهروندان کرد، بیان می‌کند: ماموران پلیس با رصد فنی و اطلاعاتی ساعاتی پس از وقوع این جنایت محل اختفاء قاتل را در منطقه کیانپارس اهواز شناسایی و برای دستگیری آن وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح می‌کند: قاتل به محض مشاهده پلیس به سمت آنان کورکورانه تیراندازی کرد که ستوانسوم سعید ربیعی بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان علی‌رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در آتش متقابل ماموران پلیس، قاتل مسلح نیز به هلاکت رسید.

پرواز از فرش به عرش

از سوی نیروی انتظامی مراسم وداع و تشییع اعلام می‌شود و همه عصر روز یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه در حسینیه حضرت الزهرا(س) ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان گردهم می‌آیند تا با یکی از جان برکفان سبزپوش نیروی انتظامی وداع کنند.

جمع زیادی اقوام و وابستگان شهید سعید ربیعی به حسینیه حضرت الزهرا(س) ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان می‌آیند تا عزیز شهید خود را برای آخرین بار در آغوش بگیرند و بر تابوتش بوسه زنند.

عشایر عرب استان خوزستان نیز در این برنامه حضور چشمگیری دارند و خانواده شهید مدافع وطن سعید ربیعی را مورد تفقد قرار می‌دهند و از آنها دلجویی می‌کنند.

بختیاری‌های نوعدوست و وطن‌پرست نیز چون همیشه برادران عرب خود را در این عزا تنها نمی‌گذارند و تعدادی از عشایر به نمایندگی از ایل بزرگ بختیاری در آیین وداع با شهید سعید ربیعی در حسینیه حضرت الزهرا(س) ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان حضور می‌یابند.

 

عشایر قشقایی، عشایر یهمئی و سادات جلیل‌القدر ساکن در استان خوزستان نیز برادران عرب خود را تنها نمی‌گذارند و در آیین وداع با شهید مدافع وطن سعید ربیعی حضور می‌یابند تا با هموطنان عزیز خود ابراز همدردی کنند.

فضای حسینیه عطرآگین به حضور شهید سعید ربیعی می‌شود همان شهیدی که جان در طبق اخلاص نهاد و برای حفظ امنیت هموطنان و همشهریانش چون شهید محمد صیاد و شهید مهدی یزدی‌دلیگانی به شهادت می‌رسد و بال در بال ملائک از فرش به عرش خدا پرواز می‌کند.

خلوت در فراق یار

پیکر شهید سعید ربیعی در جایگاه قرار می‌گیرد و اطراف او را تمثال شهیدانی چون شهید عزیزالله بهمنی، شهید سعید طرفی، سرباز شهید مهران زرافشان، شهید عادل الهایی بچایی، شهید جهانشاه بازار نوی، شهید حاجی مراد نادری، شهید سجاد افراسیابی، شهید رضا صیادی و شهید منوچهر نظری احاطه می‌کند.

فرزندان شهید سعید ربیعی هم در آیین وداع با پدر شهیدشان در حسینیه الزهرا(س) حضور می‌‎یابند، این صحنه‌ها دل هر بیننده‌ای را می‌سوزاند، بانوان گردآگرد دختر دردانه شهید را می‌گیرند و اشک‌های او را پاک می‌کنند و او را دلداری می‌دهند.

این صحنه همه را یاد عصر عاشورا می‌اندازد که ایتام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را کسی نبود دلداری دهد و دختر سه ساله‌اش رقیه خاتون(س) چه مصیبت‌ها کشید، ای کاش بانوان اهوازی غروب روز دهم محرم سال 61 هجری در کربلا بودند و خانواده سرور و سالار شهیدان را سرسلامتی می‌دادند.

همکاران شهید هم هر کدام در گوشه‌ای خلوت کرده‌اند و در خلوت خود در فراغ دوست عزیزشان سرشک از دیدگان جاری می‌کنند و در دل نجواهایی دارند، خدا صبرتان دهد برادران گرامی.

غصه نخورید برادران عزیزم، همکار شهیدتان میهمان شهید نجم‌الدین باوی، شهید مهدی بهرامی، شهید مرتضی حشمان، شهید محمدرضا رفیعی‌نسب، شهید سلیم شاوردی و شهید محمدسعید دهقان‌اناری شده است و شاید هم شهید مهرزاد خیری‌اورند، شهید محمدرضا مقدم سبحانی، سرباز شهید سید یوسف حسینی‌احمدفداله، شهید رضا صفرپور و شهید مرتضی وزینی‌افشار در انتظار آمدنش بوده‌اند، غم به دل راه ندهید که سعید شما میهمان شهیدان است.

 

سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان در آیین وداع با پیکر شهید سعید ربیعی‌نژاد سخنرانی می‌کند و می‌گوید: این شهید بزرگوار، افسری مومن، متدین، انقلابی و مصداق بارز پلیسی در تراز انقلاب اسلامی است.

 امنیت مردم خط قرمز پلیس

وی با قدردانی از همه اقشار حاضر در این مراسم به‌ویژه شیوخ و بزرگان طوایف عرب، لر و بختیاری، اضافه می‌کند: شهید ربیعی‌نژاد در عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری قاتل فراری وارد عمل می‌شود و به درجه شهادت نائل شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با تاکید بر اینکه پلیس برای آسایش مردم و امنیت آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، تصریح می‌کند: همکاران من با مردم و شهدا عهد بستند و باید بگویم که آرامش، آسایش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

چشم‌ها به تابوت شهید سعید ربیعی دوخته شده تابوتی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران گرداگرد آن پیچیده و آرزوی همه این است که روزی در پای اعتلای این پرچم پرافتخار جان دهند مثل سرباز شهید امیرحسین دهقان، سرباز شهید عبدالجبار مختوم‌نژاد، سرباز شهید سید نوید موسوی و سرباز شهید ابراهیم ولی‌پور هفشجانی.

آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز که در آیین وداع با پیکر شهید سعید ربیعی‌نژاد حضور می‌یابد نیز در سخنانی می‌گوید: اگر بشریت بخواهد به حیات طیبه خود ادامه دهد و عزت، کرامت و سرافرازی داشته باشد حتما باید از شمع شهید، پرتو بگیرد. شهید با خون خود عظمت، کرامت و امنیت را برای جامعه تضمین می‌کند لذا همه شهدا برای ما محترم و با عظمت هستند.

وی ادامه می‌دهد: شهدای امنیت یعنی عزیزانی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با نیروهای ضد امنیت، قاتل‌های شرور و ضد انقلاب‌های بی‌رحم دست و پنجه نرم می‌کنند. در چنین شرایطی حافظان امنیت با آگاهی کامل خطر کرده و جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح می‌کند: امروز اگر مردم امنیت دارند و مشغول به کار هستند به واسطه شهدای امنیت است بنابراین همه ما مدیون این شهید و شهدای امنیت هستیم. قافله شهادت از ابتدای خلقت انسان روی کره زمین حرکت خود را آغاز کرده و درب شهادت برای همه شهادت‌طلبان همچنان باز است.

بدرقه تا بهشت

جمعی از سپاهیان اسلام نیز در آیین وداع با شهید سعید ربیعی حضور دارند تا در کنار سبزپوشان نیروی انتظامی این مدافع امنیت را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کنند.

 نمی‌دانم شاید سرباز شهید مجتبی ثابت، سرباز شهید مصطفی ارژنگ، سرباز شهید مهدی محمدی و سرباز شهید مهدی کلته به استقبال شهید سعید ربیعی آمده‌اند یا اینکه سرباز شهید مجید فخرایی، سرباز شهید مرتضی آقایی و سرباز شهید مرتضی معصومی‌راغب دلتنگ او شده‌اند و او را به بهشت دعوت کرده‌اند که اینگونه رهسپار بهشت می‌شود.

آیین وداع به پایان می‌رسد و آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر به همراه خیل مشایعت‌کنندگان در حسینیه الزهرا(س) بر پیکر پاک و مطهر شهید سعید ربیعی نماز اقامه می‌کند و کم کم همه باید با شهید سرافراز وطن وداع کنند.

 

پیکر پاک و مطهر شهید سعید ربیعی از حسینیه الزهرا(س) به سمت گلزار شهدای اهواز بدرقه می‌شود تا در همسایگی سرباز شهید مهرداد مکوندی، شهید علی زندی و سردار شهید بهروز غلامی فرمانده تیپ امام حسن مجتبی(ع) آرام بگیرد.

جمع زیادی از مردم اهواز و شهرهای اطراف از جمله کوت عبدالله و حمیدیه در گلزار شهدای اهواز برای حضور شهید سعید ربیعی انتظار می‌کشند و تعدادی هم گرداگرد خانه ابدی او در پایین پای شهید هادی کنعانی و در جوار شهید فرهاد صیاف حلقه می‌زنند.

با اینکه بهار است ولی گرمای هوای اهواز امان می‌برد، با این حال هم تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی، خانواده شهید حسین توکل و جمعی از دوستان شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر در گلزار حضور می‌یابند تا میهمان جدید شهیدان را بدرقه کنند.

استقبال از شهید

مارش نظامی به صدا در می‌آید و تابوت شهید از درب ورودی گلزار شهدای اهواز بر دوش دوستان و همرزمانش قرار می‌گیرد و آهسته آهسته به سمت قطعه یک گلزار در حرکت است، قطعه‌ای که در آن سردار شهید سید حمید تقوی‌فر و پدرش شهید سید نصرالله تقوی‌فر در کنار هم آرمیده‌اند.

مشایعت‌کنندگان آرام آرام تابوت شهید ربیعی را بر دوش خود حمل می‌کند، اگر چشم داشتیم شاید می‌دیدیم که سرباز شهید سید عامر فواضلی، شهید محمدرضا پناهی، شهید علی افلاطون‌زادن و شهید حسنعلی فربهی به استقبال این شهید اهوازی آمده‌اند و به همراه شهید جعفر صبوحی و شهید خسرو اسکندری او را در آغوش می‌کشند.

راه بگشایید راه بگشایید که میهمان جدیدی برای شهیدان قطعه یک گلزار شهدای اهواز آمده و شهید محمد بشیری‌دزفولی، سرباز شهید یوسف طریفی‌زاده و شهید کریم الهائی‌سحر در انتظار او هستند.

 

پیکر پاک شهید بر روی دستان مردم اهواز بدرقه می‌شود و هر که در اطراف است خود را به جمع می‌رساند و از تابوت او تبرک می‌جوید چون می‌دانند که شهید عزیز خداست و عند ربهم یرزقون شده مانند شهید محمد نریمیسا و سرباز شهید نعمت‌الله عبده مولایی.

تابوت شهید سعید ربیعی بالاخره به قطعه یک گلزار شهدا می‌رسد، پیکر پاک شهید را با احترام در خانه جدیدش می‌گذارند، بندهای کفن را باز می‌کنند و می‌خوانند برایش اسم افهم یا سعید ابن سامی ... و خداحافظ سعید عزیز، دیدار به قیامت ...

پایان پیام/72075

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول