اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

توقف جهش‌ قیمت‌های ناگهانی با تصویب ‌مالیات بر عایدی سرمایه/ ساخت‌و‌‌ساز مسکن رونق می‌یابد

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه نقش تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در حل مشکل تورم بازار و رونق ساخت‌‌وساز مسکن کشور در ماه‌های آتی قابل مشاهده خواهد بود، گفت: توسعه واحد‌های تولیدی با جذب سرمایه گذار، کاهش نرخ تورم و تحقق عدالت اجتماعی، از اثرات این طرح است.

توقف جهش‌ قیمت‌های ناگهانی با تصویب ‌مالیات بر عایدی سرمایه/ ساخت‌و‌‌ساز مسکن رونق می‌یابد

‌مهدی سرمست در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با به تصویب رسیدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس به طبع باید منتظر تحولات مثبتی در جهت رونق خرید و فروش و جذب سرمایه در بازار دارایی های کشور بود که این اتفاق مانند چرخ دنده‌ای بر روی دیگر مهره‌های حوزه اقتصاد کشور تاثیر‌گذار است.

وی افزود: این طرح که اعمال مالیات بر 5 حوزه ملک، خودرو، ارز، طلا و ارز دیجیتال در کشور را پوشش خواهد داد، تغییرات مطلوبی بر کاهش و توقف جهش ناگهانی نوسانات قیمت و برقراری تقاضای واقعی در اقتصاد ایجاد خواهد کرد که می توان این اقدام را پایانی بر سوداگری دلالان در بازار دانست.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با حذف تقاضای کاذب و سوداگری در بازار فرصت جذب سرمایه‌گذار و زمینه برای توسعه کسب و کار های مولد و اشتغال زا بیش از پیش مهیا خواهد شد که این مسئله فرصتی برای حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی در کشور است و می‌تواند بسیاری از مشکلات گریبان‌گیر از جمله صدور مجوز تولید، موانع صدور مجوز گمرکی و عدم تنظیم گری بازار (که منجر به غیر پیش‌بینی شدن بازار شده است) را برای فعالان این عرصه مهم، کاهش دهد.

سرمست ادامه داد: با اهمیت دهی دولت به فعالیت‌های تولید مولد قطعا انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری برای ایفای نقش در پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور بیشتر می‌شود و اختلالات ارزی و ریالی موجود بازار را ازبین می برد.

وی اضافه کرد: نقش تصویب این طرح در حل مشکل تورم بازار و رونق ساخت و ساز مسکن در کشور طی ماه‌های آتی قابل مشاهده خواهد بود به طوری که به نظر من مالیات بر عایدی سرمایه دلالان و سوداگران این حوزه را تبدیل به انبوه ساز و کمک کننده به ساخت مسکن خواهد کرد.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: با تغییر رویه و رویکرد دلالان به عرصه تولید و فعالیت‌های صنعتی، پیش‌بینی می‌شود شکل‌گیری و ایجاد شرکت‌های تجاری و اقتصادی 2 برابر بیشتر شود و زمینه برای مشارکت طیف وسیعی از مردم برای کمک به اقتصاد کشور محیا گردد.

سرمست با جمع‌بندی‌ اثرات مثبت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس گفت: با افزایش ثبت شرکت‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری‌، حمایت از صنایع تولیدی و تنظیم نظام بانکی و اقتصادی بازار کشور و بی اثر شدن تحریم ها در جنگ اقتصادی امروز، دور از انتظار نخواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول