اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کشاورزان از فروش نرفتن خرما گلایه‌ دارند/ اصلاح 10 راه ارتباطی در دشتستان

نماینده دشتستان در خصوص گلایه برخی کشاورزان از عدم فروش خرما گفت: تماس هایی با وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری تهران و چند دستگاه دیگر برای عرضه خرمای دشتستان داشتم. مقدار قابل توجهی خرما در سردخانه ها و انبارها و روی دست کشاورزان مانده و به فروش نرفته است.

کشاورزان از فروش نرفتن خرما گلایه‌ دارند/ اصلاح  10 راه ارتباطی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان عصر امروز در گزارش هفتگی خود با اشاره به تلاش برای ارتقای وضعیت راه ها در دشتستان اظهار داشت: در روزهای گذشته در جلسه‌ای مفصل با حضور وزیر و معاونان ایشان عمده مسائل استان و دشتستان در حوزه‌های راه‌آهن، راه و مسکن را بررسی کردیم.

10 راه ارتباطی دشتستان اصلاح می‌شود

وی گفت: از کندی پیشرفت برخی پروژه‌ها و نیز باز نشدن گره پروژه‌های مسکن گلایه کردم. در مجموع جلسه خوبی بود و مصوبه‌های خوبی داشت از جمله تخصیص ۱۵ میلیارد تومان برای آغاز پروژه‌های راه‌های روستایی (کلمه – برازجان، بوشکان – کلمه و راه روستایی)، تخصیص بودجه و در اولویت قرار گرفتن محور دالکی – کنارتخته، تسریع در اجرای راه گیسکان، آبپخش- رودحله، سعدآباد – نظرآقا – برازجان، سعدآباد – سه‌راهی وحدتیه و نیز در صدور مجوز ماده ۲۳ پروژه‌های راه نمازگاه – ارم، وحدتیه – سعدآباد و محور اهرم – برازجان – گناوه، دستور فوری برای اتمام پروژه های پرگان، آبرسانی و… و رسیدگی به مطالبات ساکنان آن در جلسه مطرح و مصوب شد.

گلایه برخی کشاورزان از عدم فروش خرما

وی در خصوص گلایه برخی کشاورزان از عدم فروش خرما گفت: تماس هایی با وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری تهران و چند دستگاه دیگر برای عرضه خرمای دشتستان داشتم. مقدار قابل توجهی خرما در سردخانه ها و انبارها و روی دست کشاورزان مانده و به فروش نرفته است، به دنبال راهی هستیم تا در فرصت باقی‌مانده انبارها خالی و همه محصول وارد بازار شود.

رضایی با اشاره وضعیت حفر چاه های غیرمجاز گفت: تماس‌های زیادی از سوی شهروندان داشتم که درخواست داشتند چاه‌های غیرمجاز جمع شود، حرف درستی است، از دستگاه‌های متولی پیگیری کردم.

درخواست بتن ریزی کانال‌های کشاورزی

نماینده دشتستان گفت: به همراه فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از کشاورزان از نخلستان‌های دالکی، سرقنات، وحدتیه و چهاربرج بازدید کردیم، درخواست کشاورزان عمدتاً بتنی کردن کانال‌ها، احداث پل و کانال، رفع مشکلات طرح تحول نخیلات و تامین آب لازم بود.

وی افزود: در پایان نشستی با دامداران در روستای زیارت داشتیم و شنونده مشکلات ایشان بودیم، برای بخشی از مطالبات قول داده شد و برای بخشی دیگر قرار شد که بررسی‌های کارشناسی بیشتری صورت گیرد. شب به روستای سرکره رفتم و در جمع بانوان این روستا مسائل و مشکلات ایشان بررسی شد، همچنین پاسخگوی مراجعات مردمی بودم. نشستی هم با جمعی از نخبگان و شورای روستا داشتم.

پیگیری دیوار حفاظتی تنگ ارم

نماینده دشتستان بیان کرد: موضوع دیوار حفاظتی تنگ ارم را از استانداری و راه ورودی آن را از راهداری، موضوع آب بخش را از آبفا و برخی مطالبات عشایر را از منابع طبیعی پیگیری کردم. توضیحاتی به مردم در رابطه با راه نمازگاه – ارم دادم و گفتم که منتظر ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هستیم تا ان‌شاءالله پس از آن عملیات اجرایی پروژه آغاز شود. از ارم راهی بوشکان شدم و تا شب در دفتر کلمه با تعدادی از مردم و مسئولان بخش ملاقات کردم.

وی تصریح کرد: در جلسه با شورای شهر کلمه متوجه شدم که چمن شهر از بین رفته است، گرچه بارها و بارها در این مورد تذکر دادیم اما توجهی نشد. شورای بوشکان هم نگران آب این دهستان در سال جاری بودند، از آبفا خواستم که در احداث چاه جدید تسریع کنند. مطالبه مشابهی را نیز شورای خون داشت.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول