اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زورآزمایی انتخاباتی طرفداران اردوغان و قلیچدار اوغلو در استانبول و کایسری+فیلم

طرفداران «رجب طیب اردوغان» و «کمال قلیچدار اوغلو» روز گذشته دو تجمع انتخاباتی گسترده در دو شهر ترکیه برگزار کردند.

زورآزمایی انتخاباتی طرفداران اردوغان و قلیچدار اوغلو در استانبول و کایسری+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (شنبه، ۶می) طرفداران «ائتلاف ملت» متشکل از شش حزب معارض، تجمع بزرگ انتخاباتی خود را در استانبول برگزار کردند؛ در حالی که شهر «کایسری» هم شاهد تجمع طرفداران «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی این کشور بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، رئیس‌جمهور ترکیه در میان مردم شهر کایسری، در مرکز این کشور، خاطرنشان کرد که بیش از ۱۳۵ هزار نفر در این تجمع انتخاباتی او شرکت کرده‌اند. او در انتخابات سال ۲۰۱۸، ۷۰درصد آرا را در این شهر به دست آورده بود.

 

 

اردوغان در این تجمع انتخاباتی گفت: ما بی‌وقفه تلاش خواهیم کرد تا ترکیه را به یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کنیم؛ همانطور که در ۲۱ سال گذشته تلاش کردیم؛ ما با شما به این مهم دست خواهیم یافت.

از سوی دیگر، شهر استانبول نیز شاهد تجمع گسترده طرفدران «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر مخالفان ترکیه بود. در آن تجمع، علاوه بر قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری، فعالان سیاسی دیگری نظیر «مرال آکشنر»، «علی باباجان»، «احمد داوود اوغلو»، «اکرم امام اوغلو» و «منصور یاواش»، نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری نیز شرکت داشتند.

 

 

قلیچدار اوغلو در سخنرانی خود با بیان اینکه او «بهار و صلح را برای ترکیه به ارمغان خواهد آورد»، افزود: من بین هیچکس از شما فرقی نمی‌گذارم؛ بلکه ۸۵ میلیون نفر را در آغوش کشیده و رئیس جمهور آن‌ها خواهم شد. او همچنین متعهد شد که پناهجویان سوری و افغان را حداکثر ظرف دو سال به کشورهایشان باز خواهد گرداند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه، نامزد ائتلاف جمهوری به رهبری حزب عدالت و توسعه قرار است با قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف ملت به رهبری حزب جمهوری خلق، در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در تاریخ چهاردهم می برگزار می‌شود، رقابت کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول