اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فرصت صادرات صنایع دستی البرز فراهم می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به حضور این اداره کل در نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی، گفت: در حوزه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز عموما به فعالیت‌های صنایع دستی پرداخته می‌شود که به طور مستقیم در حوزه صادرات فعال هستند. همچنین به معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری و جاذبه‌های گردشگری البرز برای این منظور پرداخته می‌شود.

فرصت صادرات صنایع دستی البرز فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: این نمایشگاه به منظور تقویت صادرات به کشورهای هدف صادرات صنایع دستی و همچنین یافتن بازار جدید برای محصولاتی است که ظرفیت بالقوه برای صادرات دارند. در واقع در این نمایشگاه محصولات صادراتی و کشورهای هدف صادرات معرفی می‌شوند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اطلاعات صنایع‌دستی استان در قالب فایل‌های اینفوگرافی آماده شده که در معرض دید تجار و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در غرفه البرز محصولات صنایع دستی فاخر و با ارزش صادراتی استان به صورت مستقیم به نمایش در‌ می‌آیند. 

خاکی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز یکی از مولفه‌های اکسپو حول محور طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان است که واحدهای اقامتی و پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و هرچه در زنجیره ارزش گردشگری می‌گنجد را شامل می‌شود. 

به گفته این مقام مسؤول در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری اقدام به تهیه و تولید کلیپ‌های حرفه ای و معرفی بسته های سرمایه گذاری شده که در قالب فایل‌های اینفوگرافی، پوستر و تیزر آماده شده است. در این مجموعه به معرفی بسته‌های سرمایه گذاری البرز در حوزه های مختلف گردشگری، از جمله گردشگری فرهنگی، سلامت، کشاورزی و ... پرداخته می شود. همچنین در کنار معرفی بسته‌های سرمایه گذاری جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی می‌شوند. 

گفتنی است پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۴۵ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن نمایشگاهی میزبان هیئت‌های تجاری و مقامات دولتی از سرتاسر دنیا است. بخش‌های این نمایشگاه انواع صنایع از جمله غذایی، کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنعت نساجی، چرم، پوشاک، فرش دستبافت، صنایع دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و هر آنچه در حوزه صادرات می‌گنجد را در بر می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول