اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۱۸۰ برنج‌کار سال گذشته به تب‌شالیزار مبتلا شدند/ امسال هنوز فوتی نداشتیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امسال هنوز فوتی در زمینه بیماری تب شالیزار نداشتیم ولی سال گذشته ۱۸۰ نفر به دلیل این بیماری بستری شدند.

۱۸۰ برنج‌کار سال گذشته به تب‌شالیزار مبتلا شدند/ امسال هنوز فوتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت بیماری تب شالیزار در استان، اظهار کرد: تب شالیزار، بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده که دارای علائم متفاوتی است.

وی گفت: این بیماری از طریق آب آلوده بوده، زمانی‌که برنج‌کار پابرهنه به‌ویژه اگر قسمتی از بدن‌شان خراش داشته و با وارد شدن در آب چشمه و شالیزارها به‌راحتی مبتلا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه همه ساله شاهد مواردی از بیماری تب‌شالیزار را در استان داریم، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۱۸۰ مورد بستری در زمینه این بیماری داشتیم.

علی‌پور درباره علائم این بیماری بیان کرد: تب، لرز، درد شدید عضلات به‌ویژه ران و ساق پا همانند آنفلوآنزا از علائم بیماری است که در ۵ تا ۱۰ درصد موارد ممکن است موجب بساری فرد شود به همین دلیل لازم است برنج‌کاران درصورت دارا بودن چنین علائمی حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه موارد آلودگی در شالیزارهای مازندران دیده شده حتما برنج‌کاران در هنگام کار در مزاع از دستکش و چکمه استفاده کنند که در این صورت ابتلای زیادی نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: همچنین شالیکاران از آب‌های بین مزارع ننوشند و برای شست‌وشوی دست و صورت هم این آب‌ها مناسب نیست.

علی‌پور یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌ها در مناطقی که آلودگی بیشتر است بحث آموزش به کشاورزان را ازطریق جهادکشاورزی در دستور کار داریم.

وی درباره موارد فوتی بیماری، اظهار کرد: امسال موردی از فوتی در زمینه بیماری نداشتیم ولی موارد ابتلا داریم که در حال حاضر اظهارنظر درباره وضعیت بیماری زود است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با توجه به اینکه کشاورزان مازندران از فروردین تا مهر در شالیزارها حضور دارند لازم است به علائم بیماری توجه کرده و درصورت مشاهده هر گونه علائم به پزشک مراجعه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول