اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ میزان ابتلا و مرگ میر کرونا، به استثنای برخی مناطق کاهش یافته است

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های 28 روزه منتشر می‌کند که به طور کلی به جز برخی از مناطق خاص، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت در سطح جهانی بوده‌ایم.

نگاهی به آخرین آمار کرونا در جهان/ میزان ابتلا و مرگ میر کرونا، به استثنای برخی مناطق کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های 28 روزه منتشر می‌کند که به طور کلی به جز برخی از مناطق خاص، شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر در سطح جهانی بوده‌ایم.

این سازمان، از پایان وضعیت اضطراری در مورد کرونا خبر داده است اما نیاز به پایبندی به دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی برای کنترل بیماری همچنان وجود دارد زیرا ممکن است در آینده شاهد گونه های جدید از این بیماری باشیم. وضعیت اضطراری از نگاه سازمان بهداشت جهانی برای هشدار به مقامات سیاسی در مورد وجود یک رویداد فوق العاده  اعلام می شود این وضعیت تهدید بهداشتی برای سایر کشورها است و مهار آن نیاز به واکنشی هماهنگ دارد.

بنابراین، مقابله با کووید-۱۹ یکی از چالش‌های بزرگ و دائمی برای جوامع جهانی خواهد بود و بهترین راه برای پایان دادن به کرونا، همکاری و هماهنگی بین کشورها، تلاش برای ایجاد واکسن و درمان مؤثر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی است.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (14فروردین تا 10 اردیبهشت 1402) داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهانی، نزدیک به 2.8 میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از 17هزار مرگ در 28 روز گذشته (14فروردین تا 10 اردیبهشت 1402)گزارش شده است که نسبت به گزارش 28 قبل تر آن گذشته (15اسفند1401 تا 13فروردین1402) به ترتیب 17 و 30 درصد کاهش داشته است.

این تصویر در سطح منطقه ای متفاوت است و موارد ابتلای گزارش شده و مرگ و میر در مناطق جنوب شرقی آسیا، مدیترانه شرقی، و مناطق غربی اقیانوس آرام افزایش یافته و در سایر مناطق شاهد کاهش بوده ایم. تا 10اردیبهشت، بیش از 765 میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از 6.9 میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید طی 28 روز از ایالات متحده آمریکا (392هزار و480)، کره (330هزار و509)، ژاپن (251هزار و158)، هند (222هزار و784) و فرانسه (197هزار و190) گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

 

 

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید 28 روزه مربوط به ایالات متحده آمریکا (5هزار و263)، برزیل (هزار و255)، روسیه (993)، فرانسه (871) و ایران (762) مورد گزارش شده است.

کشورهای برزیل،روسیه و ایران به رغم اینکه در بین 5 کشور با آمار بالای ابتلا قرار ندارند اما در میان 5 کشور با مرگ و میر قرار گرفته اند. چین که این بیماری از آنجا نشات گرفته دیگر در بین کشورهای با تعداد ابتلا و مرگ و میر بالا قرار ندارد. بر اساس آمارهای منتشره توسط سازمان بهداشت جهانی مدت ها است که کشور آمریکا از لحاظ مرگ و میر و ابتلا رتبه اول را دارد با این تفاوت که تعداد ابتلا در آن نسبت به دوره ی قبلی کاهش پیدا کرده است. برزیل نسبت به آمارهای قبلی شاهد افزایش در مرگ و میر بوده است.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه(15اردیبهشت) ارزیابی خود از همه‌گیری کروناویروس را کاهش داد و گفت که دیگر به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط نیست. با اینحال این سازمان هشدار داده که ممکن است گونه‌های جدید این بیماری بروز کند بنابراین باید مراقب آن بود و به مرحله مدیریت کووید-19 توجه ویژه ای داشت. با این وجود تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت،  هشدار داده که ویروس در جهان باقی مانده است و همچنان هر هفته هزاران نفر از ابتلای به آن می میرند. 

برای پایان دادن به این بیماری، همکاری و هماهنگی بین کشورها و سازمان های بین المللی، تلاش برای ایجاد واکسن مؤثر و انجام تحقیقات علمی بیشتر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی بسیار مهم و حیاتی هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول