اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به افول جایگاه این رژیم در جهان

طبق یک سند افشا شده از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، مقامات این وزارتخانه به افول جایگاه این رژیم در جهان اذعان دارند.

اذعان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به افول جایگاه این رژیم در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق یک سند افشا شده از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده است، مقامات این وزارتخانه به افول جایگاه این رژیم در جهان اذعان دارند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، به گفته این مقامات، سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو به خصوص در ارتباط با تغییرات در سیستم قضایی و تندروی اعضای کابینه در ارتباط با فلسطینی‌ها تأثیر منفی در جایگاه رژیم اشغالگر قدس در عرصه جهانی گذاشته است.

در این رابطه «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مانع از انتشار رسمی این سند شده است.

در این سند آمده است: «سیاست خارجی اسرائیل در گذشته بر پایه دموکراسی با ثبات استوار بود و اینکه اسرائیل آماده مذاکره سیاسی با تشیکلات خودگردان فلسطین است، اما این اصل در پی سخنان اعضای ائتلاف دولتی حاکم از بین رفته است».

همزمان انتقادات به عملکرد داخلی و خارجی کابینه نتانیاهو به خصوص در برابر قدرت‌یابی فلسطینی‌ها افزایش یافته است. در این راستا «آلون بن دیوید»، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی امروز طی تحلیلی که در روزنامه عبری «معاریو» منتشر شد، ضمن تاکید بر قدرت مقاومت فلسطین و غزه، نوشت: «حماس، حزب الله و ایران می‌بینند که چگونه دولت [نتانیاهو] در حال برچیدن پایه‌های قدرت اسرائیل است».

او تأکید کرد: «حماس، حزب‌الله و ایران در ارزیابی خود درست می‌گویند. آن‌ها می‌گویند کابینه نتانیاهو تنها درگیر قوانینی است که قوه قضائیه و آنچه از وحدت ملی باقی مانده را از بین می‌برد؛ برای او رهبری جامعه متفرق اسرائیل که به سوی نبرد می‌رود، دشوار خواهد بود».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول