اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار آمریکایی: شهرهای ما در برابر حمله هسته‌ای روسیه یا چین آسیب‌پذیرند

یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که شهرهای این کشور در برابر حملات هسته‌ای احتمالی از سوی چین یا روسیه آسیب‌پذیرند.

قانونگذار آمریکایی: شهرهای ما در برابر حمله هسته‌ای روسیه یا چین آسیب‌پذیرند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نماینده کنگره آمریکا طی یادداشتی در فاکس‌نیوز تصریح کرده شهرهای ایالات متحده از محافظت کافی در برابر حمله هسته‌ای احتمالی از سوی چین یا روسیه برخوردار نیست. 

«مایک ترنر»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در این مقاله مفصل نوشته «رونالد ریگان»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در اوج دوران جنگ سرد با آینده‌نگری از ملت آمریکا خواسته از سیستم دفاعی موسوم به «جنگ ستارگان» حمایت کند.

وی با وجود این نوشته است: «با وجود این، به دلیل مخالفت‌ دموکرات‌ها کشورمان هرگز قادر به ساخت کامل توانمندی‌های پدافند موشکی‌مان نشد.»

او گفته آمریکا تا به حال بازدارندگی‌اش را بر محور ترس دشمنان از سلاح‌های هسته‌ای این کشور قرار داده است.

مارک ترنر در ادامه می‌نویسد: «نتیجه این مسئله این بوده است که شهرهای ما و مردممان کماکان در برابر حمله هسته‌ای از سوی روسیه یا چین ایمن نیستند.»

این نماینده کنگره در ادامه مدعی شده کشورهای ایران، چین، روسیه و کره شمالی در حال سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌هایی برای حمله هسته‌ای به آمریکا هستند. 

وی در ادامه نوشته است: «این چهار کشور لفاظی‌های تهدیدآمیز خود را تشدید کرده و آمادگی‌شان برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در درگیری نظامی را مورد تأکید قرار داده‌اند.»

ترنر می‌نویسد: «آنها با توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود این را روشن ساخته‌اند که زرادخانه هسته‌ای ما دیگر در برابر استفاده احتمالی آنها از سلاح‌های هسته‌ای بازدارنده نیست.»

وی اضافه کرده است: «چنانچه بازدارندگی بمیرد مفهوم "اضمحلال حتمی طرفین (MAD)" نیز مفهومی منسوخ خواهد بود و مقوله پدافند جامع موشکی به عنوان یک توانمندی ضروری برای محافظت از شهروندمان بایستی مورد بازنگری قرار بگیرد.»

مارک ترنر در بخش دیگری از این مقاله از رشد توانمندی‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و می‌نویسد: «در آوریل ۲۰۲۰، ایران با موفقیت اولین ماهواره نظامی خود را در مدار قرار داد. این نشانه‌ای از توانمندی‌های روبه پیشرفت ایران و تلاش‌های ادامه‌دار آنها برای ساخت موشک بالیستیکی بود که قابلیت پیمودن آتلانتیک و رسیدن به سواحل ما را داشته باشد.»

طبق نوشته مارک ترنر، چین در حال حاضر بزرگترین تهدید علیه آمریکا محسوب می‌شود. طبق تحلیل پنتاگون، چین احتمالاً تا پایان سال ۲۰۳۵ زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰۰ کلاهک هسته‌ای خواهد داشت.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول