اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مدیرکل قضایی سازمان زندان‌های کشور: اجرای صحیح برنامه‌های حوزه قضایی زندان‌ها، مصداق رعایت حقوق شهروندی است

اولین دوره آموزش روسا و کارشناسان ادارات قضایی ادارات کل و زندان‌های ۷ استان کشور در شیراز به مدت دو روز برگزار شد.

مدیرکل قضایی سازمان زندان‌های کشور: اجرای صحیح برنامه‌های حوزه قضایی زندان‌ها، مصداق رعایت حقوق شهروندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا کریمی در آیین افتتاحیه این همایش حضور دکتر محمدی، رئیس سازمان زندانهای کشور که از مدیران ارزشمند و پیشکسوت سازمان زندانها و دارای سابقه مسوولیت معاونت قضایی و اجرای احکام سازمان در سنوات متوالی بوده اند را عامل ارتقاء کارآیی و اثربخشی حوزه‌های قضایی و اجرای احکام در سازمان، ادارات کل  زندانهای کشور دانست و تصریح داشت: عملکرد صحیح این حوزه ها می‌تواند رویکردهای تحول و تعالی محور نظام زندانبانی در راستای توسعه قضایی و رفع مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه قضایی را محقق سازد.

کریمی افزود: از این رو آموزش علمی همکاران و استفاده از تجارب شما در رفع نواقص آیین نامه جدید در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل قضایی و اجرای احکام سازمان زندان کشور افزود: تعالی و ارتقای کارایی حوزه های قضایی زندانها از دغدغه‌های ریاست سازمان زندانهای کشور است لذا، این همایش که برای نخستین بار در کشور طراحی،برنامه‌ریزی و به میزبانی استان فارس اجرا می‌شود به دنبال آن است که ضمن شناخت مشکلات این بخش مهم سازمانی،خط و مشی و وحدت رویه در خدمات و فرایندها بصورت  یکپارچه انجام، ظرفیت ها و توان کارشناسان بازتوانمند سازی شده و در راستای توسعه قضایی و خدمات مربوطه در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت،پای کار آید.

مدیرکل قضایی و اجرای احکام سازمان زندانهای کشور افزود: از نگاه دین مبین اسلام مجازات به معنای تضییع حقوق انسانی افراد نیست بلکه فرصتی است برای اینکه مجرم با تأمل درخصوص مکافات عمل و  ندامت از جرم، بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشد؛ از این رو اجرای مجازات حبس و ارائه خدمات و تاسیسات ارفاقات حقوقی به افراد واجد شرایط در زمان مناسب، می‌تواند اهداف قانون گذار و افکار عمومی را پیرامون اصلاح و تربیت مجرمان و بازگشت سعادتمندانه آنان و جامعه محقق سازد.

وی خاطرنشان ساخت: با تاسی به  نگاه انسان‌ساز و معنوی دین مبین اسلام هر انسانی که جرم کرده و زندانی شود، کرامت انسانی او باید محفوظ باشد و رعایت گردد، از اینرو کسانی که در تشکیلات نظام زندانبانی اسلامی کار می‌کنند با این دید به زندانیان و ارائه خدمات  و احیای کرامت انسانی آنان توجه دارند و کارکنان حوزه قضایی و اجرای احکام در این عرصه پیشرو و پیشگام می باشند.

وی در خاتمه از حسن میزبانی مدیرکل زندانهای فارس و همکارانشان برای اجرای اولین دوره آموزشی روسای ادارات قضایی و کارشناسان حوزه‌های قضایی ادارات کل و  زندانهای ۷ استان کشور در شیراز تقدیر و تشکر نمود.

مدیرکل زندانهای فارس: خدمات قضایی با رعایت حق الناس ارتباط مستقیم دارد

اسحاق ابراهیمی در آیین افتتاحیه همایش ۲ روزه روسای ادارات قضایی و کارشناسان حوزه های قضایی ادارات کل زندانهای کشور در شیراز گفت: ارتقای تخصص، کارایی و مهارت کارکنان حوزه های قضایی ، ضامن حفظ و رعایت حقوق شهروندی زندانیان است و به بیان دیگر برآیند خدمت حوزه‌های قضایی و اجرای زندانها با رعایت حق الناس ارتباط مستقیم دارد.

مدیرکل زندانهای فارس خاطرنشان کرد: امروز  با تدبیر ریاست محترم سازمان زندانهای کشور که دانایی‌محوری را مبنای عملکرد سازمان قرار داده و آموزش و پویایی کارکنان در دستور کار قرار داده می‌توان به بهبود عملکرد حوزه‌های قضایی و اجرای احکام در زندانها دست یافت.

اسحاق ابراهیمی یادآور شد: عملکرد شما می‌تواند دغدغه‌های مازاد زندانیان را مرتفع ساخته و آنان را بیش از پیش مهیای فراگیری آموزه های اصلاحی و تربیتی نماید و نیاز است که حوزه‌های قضایی علم خود را  بروز رسانی کنند تا در این حوزه موفق عمل شوند.

مدیرکل زندانهای فارس در خاتمه از توجه ریاست محترم سازمان زندانها، معاونت قضایی و اجرای احکام و مدیرکل قضایی سازمان زندانها در انتخاب استان فارس بعنوان میزبان اولین دوره  آموزشی کارشناسان حوزه قضایی ۷ استان کشور تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد این دوره بتواند به اهداف تعیین شده خود به بهترین شکل ممکن دست یابد.

رئیس اجرای احکام سازمان زندانها: حوزه‌های قضایی زندان‌ها دارای سند وحدت رویه می‌شوند

مهدی غفورنیا نیز در آیین افتتاحیه این دوره با تشکر از توجه رئیس سازمان زندانهای کشور و معاونت قضایی سازمان زندانها در راستای  آموزش کارشناسان قضایی و اجرای احکام زندانها گفت: با تدبیر سازمان زندانها امروز اولین دوره منطقه ای آموزش روسای و کارشناسان قضایی و احکام زندان‌های هفت استان در شیراز برگزار می‌شود و برگزاری منطقه ای این دوره آموزشی می تواند در راستای حل مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه فرهنگی، قضایی و اجتماعی در این مناطق مشابهت دارد موثر واقع شده و ارتقاء کارایی کارشناسان برای اجرای امور محوله نتایج مؤثر  را به دنبال داشته باشد.

وی  گفت: در این دوره آموزشی زمینه هم افزایی کارشناسان حاضر بمنظور تنظیم دستورالعمل جامع و وحدت رویه بهبود عملکرد و اصلاح فرآیندهای قضایی و اجرای احکام در زندان ها را آغاز خواهیم کرد که در نتیجه این نشست و دیگر نشست هایی که در سه منطقه دیگر کشور برگزار خواهد شد، سند توسعه و تحول حوزه های قضایی و اجرای احکام و وحدت رویه  آن را تنظیم و به ریاست محترم سازمان زندانهای کشور جهت تأیید و ابلاغ به استان‌ها دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیر کل زندانهای فارس افزود: حقیقتا جای این گونه  دوره‌ها که علاوه بر رؤسای ادارات  قضایی ادارات کل، کارشناسان قضایی زندان‌ها را مخاطب قرار دهد خالی بوده است که بحمدالله با عنایت رییس سازمان زندان‌ها شاهد رفع این مشکل به شکل شایسته باشیم.

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول