اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی هسته‌ای در فیزیک دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی هسته‌ای درفیزیک این دانشگاه خبر داد.

افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی هسته‌ای در فیزیک دانشگاه امیرکبیر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پرویز پروین رئیس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر  درباره آمار رشته مهندسی هسته‌ای در فیزیک دانشگاه امیرکبیر، گفت: از ابتدای ایجاد این رشته تاکنون ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته‌ایم.

وی یادآور شد: رضا امراللهی، حسین آفریده، مهدی سهرابی همراه با تعدادی از اعضای سازمان انرژی اتمی از بنیانگذاران دوره‌های کارشناسی ارشد و (مهندسی هسته‌ای در فیزیک) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستند؛ در سال ۶۵ هیچ دوره دکتری در این زمینه  وجود نداشت.

به گفته رئیس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان انرژی اتمی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رشته مهندسی هسته‌ای ایجاد شد؛ در آن زمان اولین دانشگاهی که چنین رشته‌ای داشت، تنها این دانشگاه بود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد ۲۳۰ فارغ‌التحصیل دکتری در مهندسی هسته‌ای و فیزیک دانش‌آموخته شده‌اند  و از آن زمان این دوره پابرجاست.

پروین با بیان اینکه از آن زمان تاکنون ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نیز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از دانش‌آموختگان این دانشگاه در سازمان انرژی اتمی جزو مدیران، دانشمندان و کارشناسان هستند که امیدواریم این ارتباط علمی و تحقیقاتی روزبه‌روز تقویت شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول