اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

بیانیه شماره یک «کاروان بیعت با شهید غیرت» منتشر شد

جمعی از ایرانیان غیرتمند برای پاسداشت و میثاق با شهید «حمیدرضا الداغی» و بالا نگه داشتن پرچم غیرت، تصمیم دارند خود را بر سر مزار او رسانده و با بوسه بر مزارش اعلام کنند که نسبت به مسائل اطراف خود بی‌تفاوت نیستند.

بیانیه شماره یک «کاروان بیعت با شهید غیرت» منتشر شد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، جمعی از ایرانیان غیرتمند برای پاسداشت و میثاق با شهید «حمیدرضا الداغی» و بالا نگه داشتن پرچم غیرت، تصمیم دارند خود را بر سر مزار او رسانده و با بوسه بر مزارش اعلام کنند که نسبت به مسائل اطراف خود بی‌تفاوت نیستند.

گفتنی است در شهرهایی چون سمنان، دامغان، شاهرود و داورزن موکب‌‌هایی برای پذیرایی از این جمعیت که از نقاط مختلف کشور دور هم جمع شده‌اند برپا خواهد شد. همچنین این افراد فردا ۸ صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت از سه راه افسریه حرکت خواهند کرد و شب را در مسجد جامع داورزن سپری کرده و ظهر شنبه بر سر مزار شهید الداغی حاضر خواهند شد.  

این گروه بیانیه‌ای نیز در توضیح این حرکت خود منتشر کرده‌اند که در متن آمده است: 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بار دیگر قطرات خون به ناحق ریخته‌شده‌ غیوری مظلوم در عصر بی‌تفاوتی‌ها و وادادگی‌ها دل مردم ایران و هر آزاده‌ای در جهان را به درد آورد و همه‌مان را بر آن داشت تا بر باور اصیل‌مان استوار بمانیم که عنصر غیرت همچنان در آدمیان زنده است؛ آن هم در زمانه‌ای که خناسان و همَزات‌شان بر طبل ناموس‌زدایی از عزت و شرف خلایق می‌کوبند. در همین عصر و زمانه، غیرت‌مندی از دیار سر به داران با فدیه‌ جان و تیغ‌آجین شدن تن خویش، ندای «هیهات منا الذلة» منادی شرافت را تکرار کرد و بیرق عزت را برافراشت.

شهید «حمیدرضا الداغی» چونان اسلاف سبزواری خود که هیچ‌گاه ناموس‌دزدی مهاجمان مغول را در سده‌ هشتم هجری تاب نیاورده و خیزش سربداران را به راه انداخته بودند که «سر به دار می‌دهیم، تن به ذلت نمی‌دهیم» در شب ١١ اردی‌بهشت ١۴٠٢ بر بی‌غیرتی جمعی فریب‌خورده‌ بدعنصر شورید و با اهدای جان خود، مسیر غیرت و مردانگی را چراغانی کرد.

از همین رو، ما فرزندان غیرت‌مدار این سرزمینِ مغول‌ستیز و استکبارشکن، بر خود می‌دانیم جهت پاس‌داشت مقام مقدس غیرت و مردانگی و برای بیعت و میثاق با شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» تا هفتم آن شهید از اقصی نقاط کشور به سبزوار آمده تا بر تربت آن شهید سعید بوسه زده و به حرامیان بانگ زنیم که این سرزمین پر است از حمیدرضاها که به‌رغم زوزه‌ گرگ‌ها و کفتاران کمین‌کرده بر فطرت پاک انسان‌ها با اهدای جان خود به دفاع از عرض و شرف و ناموس پرداخته و پرچم عزت‌مندی را برافراشته نگاه خواهیم داشت تا ریشه‌ ظلم و ظالم را بر کنیم.

وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول