اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

بذرپاش: تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در دستورکار قرار گرفته است

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه از تفاهم برای تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در جریان سفر رئیس‌جمهور به سوریه خبر داد.

بذرپاش: تأسیس بانک مشترک ایران و سوریه در دستورکار قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه در مورد جزئیات 15 سند همکاری که میان مسئولان دو کشور به امضا رسید، گفت: تقریبا این میزان سند همکاری، هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ اهمیت موضوعات بی‌سابقه بود.

وی افزود: اگر بخواهم روح حاکم بر این سند را بگویم بخش زیادی از این اسناد، مجموعا شرایط تجارت و فعالیت‌های اقتصادی را میان دو کشور تسهیل می‌کند تا هم تجار و هم فعالین اقتصادی بتوانند بهتر، باکیفیت‌تر و با حجم گسترده‌تر به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی‌شان در کشور سوریه بپردازند.

بذرپاش گفت: توافقی هم در مورد این بود که انشاءلله سالی پنجاه هزار نفر زائر به سوریه بروند و حرم مطهر حضرت زینب (سلام‌الله علیها) و حرم حضرت رقیه (سلام‌الله علیها) را زیارت کنند که حدودا هفته‌ای هزار نفر می‌شود و قرار شد برای رسیدن به این منظور سه تا پنج پرواز هفتگی را در دستورکار داشته باشیم و ظرف دو ماه آینده عملیات اعزام زائرین هم انشاءالله انجام شود.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه، تصریح کرد: تفاهم شد تأسیس بیمه و بانک مشترک در دستورکار قرار گیرد و تبادل مستقیم بین بانکی پیش از تأسیس بانک مشترک میان دو کشور، به واسطه بانکی از ایران و سوریه به شکلی آسان انجام شود که تجار بتوانند کارهای مالی‌شان را راحت‌تر انجام دهند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول