اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

افزایش نگرانی نسبت به مخاطرات امنیتی هوش مصنوعی/ استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای کارمندان سامسونگ ممنوع شد

سامسونگ در برابر ابزارهای نوظهور هوش مصنوعی که به سرعت در صنایع بزرگ جهانی نفوذ کرده، موضع گیری کرده و استفاده از آن‌ها را در دستگاه‌های داخلی شرکت ممنوع کرده است.

افزایش نگرانی نسبت به مخاطرات امنیتی هوش مصنوعی/ استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای کارمندان سامسونگ ممنوع شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، کارمندان سامسونگ از استفاده ابزارهای هوش مصنوعی مشابه چت‌جی‌پی‌تی منع شدند. این ممنوعیت در سراسر شرکت، کارمندان سامسونگ را از دسترسی به ابزارهای مولد هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌ها و شبکه‌های داخلی متعلق به سامسونگ باز می‌دارد.

طبق گزارش بلومبرگ این شرکت استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی را در بین کارمندان خود ممنوع خواهد کرد. این خط‌‌مشی جدید پس از آپلود یک کد حساس در پلتفرم توسط کارکنان سامسونگ اعمال شده است.

سامسونگ به کارکنان خود اعلام کرده که با افزایش علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی، خطرات امنیتی نیز افزایش می‌یابد. این یادداشت داخلی نگرانی‌ها را در مورد داده‌های ارسال شده به پلتفرم‌های هوش مصنوعی و پتانسیل ذخیره‌سازی آن در سرورهای خارجی با کنترل کمی برای بازیابی یا پاک کردن نشان می‌دهد.

غول فناوری کره ای اعلام کرده تا زمانی که چنین اقداماتی اعمال شود، این شرکت به طور موقت استفاده از هوش مصنوعی مولد را محدود می کند. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی در رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌ها و شبکه‌های داخلی سامسونگ است.

علاوه بر این، از هر کارمندی که از چنین ابزارهایی در دستگاه‌های شخصی استفاده می‌کند، خواسته شده که هیچ اطلاعات شرکتی را به آن ارائه ندهد و در غیر این صورت با اقدامات انظباطی از جمله اتمام همکاری رو به رو می‌شود.

سامسونگ در ماه آوریل(فروردین -اردیبهشت)، یک نظرسنجی داخلی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی مولد انجام داد که در آن 65درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که این فناوری خطری امنیتی است.

سامسونگ تنها شرکت بزرگی نیست که در مورد فناوری نوظهور نگرانی هایی را مطرح می کند. از ابتدای سال، شرکت هایی مانند جی‌پی مورگان، بَنک آو اَمِریکا، گلدمن ساکس و سیتی‌گروپ استفاده از ابزارهایی مانند چت‌جی‌پی‌تی را محدود یا ممنوع کرده اند.

با این حال، بسیاری از همین شرکت ها در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند. جی‌پی مورگان یک ابزار مبتنی بر چت‌جی‌پی‌تی ایجاد کرد که بیانیه‌های بانک آمریکا را برای رمزگشایی سیگنال‌های تجاری تجزیه و تحلیل می‌کند. سامسونگ همچنین در حال کار بر روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه کردن اسناد است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول