اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

غفاری: پایان تعلیق به جودوکاران انگیزه داده است/ مرحله دوم لیگ قاره‌ای برایمان سخت تر خواهد بود

مربی تیم ملی جودو جوانان گفت: حالا که به روزهای پایانی تعلیق نزدیک می‌شویم، انگیزه را در بین جودوکاران به خوبی می بینیم.

غفاری: پایان تعلیق به جودوکاران انگیزه داده است/ مرحله دوم لیگ قاره‌ای برایمان سخت تر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی جودو بزرگسالان کشورمان روز(جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲) جهت حضور در دومین مرحله لیگ قاره ای جودو روسیه، راهی این کشور خواهند شد، جودوکاران جوان و بزرگسال کشورمان در قالب یک تیم در این مرحله از مسابقات حضور خواهند داشت.

رضا غفاری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که شرایط آمادگی جودوکاران پیش از اعزام به روسیه چطور است، گفت: تمرینات جودوکاران طبق روال پیش میرود، در حال حاضر به توجه به اینکه روزهای پایانی اردو پیگیری میشود، ما تمرینات سبکی را برای ملی پوشان در نظر گرفته ایم که تا از لحاظ آمادگی بدنی در شرایط خوبی قرار داشته باشند.  به هرحال ما چهار سال تعلیق بودیم و به دور از مسابقات رسمی فعالیت کردیم، رییس فدراسیون هم در طول این مدت انصافا تلاش کرد تا خون در رگ های جودو جریان داشته باشد و جودو ایستا نباشد. اعزام تیم ملی به مسابقات عراق، بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، مسابقات تاجیکستان و مسابقات روسیه همه در راستای فعال بودن جودو صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: دور بودن از میادین رسمی واقعا کار ما را دشوار کرده است اما بازهم با این شرایط ما می بینیم که در اعزام ها جودوکاران خوب مبارزه میکنند و همه تلاش میکنند تا در این میادین تجربه اندوزی کنند و به خود باوری برسند. ما از بچه ها در مسابقات برون مرزی مبارزات خوبی را شاهد بودیم و این موضوع ما را به آینده امیدوار میکند.بچه ها واقعا از انگیزه دوچندانی برخورد هستند، حالا که به روزهای پایانی تعلیق نزدیک میشویم انگیزه را در بین جودوکاران به خوبی میبینیم.

مربی تیم ملی جودو جوانان در پاسخ به این سوال که از بین نفرات اعزامی به مسابقات لیگ حرفه ای روسیه چند نفر از رده سنی جوانان هستند،گفت: تقریبا پنج نفر از جودوکاران اعزامی به روسیه از ترکیب جوانان هستند که اولین سال حضورشان در ترکیب تیم ملی جوانان است، آنها سال گذشته در رده سنی نوجوانان بودند و به رده سنی جوانان آمده اند و حالا کنار بزرگسالان به مسابقات لیگ قاره ای روسیه اعزام خواهند شد.این اعزام بهترین دیدار تدارکاتی برای ما میتواند محسوب شود، ما مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را دارم و باید از این رقابت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. 

وی در ادامه افزود: اعزام به لیگ های قاره ای روسیه بهترین فرصت است تا جودوکارانمان برای بازیهای آسیایی هانژو آماده شوند،ما با حضور در مسابقات روسیه با شکل و شمایل مبارزه کردن جودوکاران خارجی آشنا میشویم،این مسابقات کمک بزرگی است برای بزرگسالان جهت حضور در بازیهای آسیایی و کمک به جوانان جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است، به هرحال برخی از رقبای آسیایی ما در روسیه حضور پیدا میکنند و بچه های ما میتوانند در این مسابقات حریفان خود را آنالیز کنند.

غفاری در پاسخ به این سوال که قبول دارید مرحله دوم لیگ قاره ای سخت تر از مرحله اول خواهد بود، گفت: مرحله اول لیگ قاره ای با حضور ۲۰ تیم برگزار شد، مرحله دوم با حضور ۱۲ تیم برگزار خواهد شد، دور اول مسابقات طبق قانون مسابقات سه تیم برتر به مرحله دوم میتوانستند راه پیدا کنند،حالا حریفان در این مرحله به خوبی از رقبای خود شناخت دارند و این کار را سخت تر میکند، ضمن اینکه شرایط فنی مسابقات قطعا از لحاظ کیفی خیلی بالاتر از مرحله اول خواهد بود. البته ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم ضمن اینکه قاسم باغچقی با توجه به مشکلی که برای او پیش آمده بود، در مرحله اول شانس اعزام را از دست داد اما حالا او را در این مسابقات در ترکیب تیم خواهیم داشت.در هر صورت نگاه ما به این مسابقات به دید یک دیدارتدارکاتی است تا در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی با آمادگی لازم به روی تاتامی برویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول