اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

کاهش قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی

امروز قیمت کالاهای اساسی نظیر گندم، خوراک دام و دانه های روغنی در بازارهای جهانی با کاهش شدید قیمت مواجه شد.

کاهش قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاهش قیمت محصولات اساسی در بازارهای جهانی کلید خورده و نوید خوشایندی برای کشورهای وارد کننده است.

این کاهش قیمت ها بیشتر به دلیل عرضه مناسب کالا به بازار با گرم شدن هوا و رسیدن به فصل برداشت برخی محصولات از جمله گندم و غلات است.

سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد هم پیشتر اعلام کرده بود که شاخص قیمت مواد غذایی افت داشته و قیمتها نسبت به ماه های اخیر کاهش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ قیمت ذرت که بیشتر به عنوان خوراک دام استفاده می شود امروز در بازار کاهش 1.5دلاری را تجربه کرد و هر بوشل از این محصول به قیمت 583 دلار و 50 سنت به فروش رفت.

قیمت گندم هم به عنوان موثرترین محصول در امنیت غذایی جهان 6.75 دلار کاهش قیمت را تجربه کرد که هر بوشل از این محصول به قیمت 627 دلار معامله شد.

کاهش قیمت در بازارهای جهانی محدود به این محصولات نبود بلکه دانه های روغنی هم افت قیمت داشتند به طوری که گیاه روغنی کانولا 3.6 دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.

امروز قیمت دام هم افت قیمت داشت به طوی که دام پروار 37صدم درصد کاهش قیمت داشت.

پس از جنگ روسیه و اوکراین جهان با افزایش قیمت موادغذایی درگیر بود و قیمت ها در طی یکسال تا 100 درصد رشد کرد اما اکنون با بهتر شدن نسبی اوضاع قیمت ها تا حدودی کاهشی شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول