اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: کارگر و معلم دو مؤلفه مهم قدرت و پیشرفت کشور است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: 11 و 12 اردیبهشت ماه؛ روز تکریم و بزرگداشت مقام کار و کارگر ، و مقام معلم و تعلیم وتعلم؛ این پیشرانان حرکت رو به رشد جامعه و به عنوان دو مؤلفه مهم قدرت و پیشرفت کشور است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: کارگر و معلم دو مؤلفه مهم قدرت و پیشرفت کشور است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

11 و 12 اردیبهشت ماه؛ روز تکریم و بزرگداشت مقام کار و کارگر ، و مقام معلم و تعلیم وتعلم؛ این پیشرانان حرکت رو به رشد جامعه و به عنوان دو مؤلفه مهم قدرت و پیشرفت کشور است.

جامعه بزرگ و تاثیرگذار «کارگر» و قشر فرهیخته و آینده ساز «معلم» هر دو از نیروهای مهم هر جامعه برای رشد و ترقی و دو بال دستیابی به پیشرفت و تعالی جامعه محسوب می‌شوند. معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیاء الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش، با به خدمت گرفتن صحیح تمامی آموزه‌های معلمان چرخ‌های تولید و اشتغال و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

معلمان و اساتید به عنوان پیشقراولان مسیر دانایی و آگاهی نجات بشر از جهل و عصبیت و منیت و راهنمایان حکیمی که بشر متحیر و سرگردان و غرق در ظواهر این دنیا و درگیر در کوران های مسائل و حوادث  و مشکلات روزگار را به سوی نور و سعادت هدایت و به عنوان راهبران امین و صادق بشریت را به سمت قلل عزت و شرافت و کرامت رهنمونند.

و کارگران این تلاشگران عرصۀ کار واشتغال و تولید ملی که به عنوان موتور محرکه و پیشران حرکت چرخ های اقتصادی کشور همیشه حایز اهمیت اند.

روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای بازشناسی جایگاه این قشر، تقدیر و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح رفاه کارگران و استفاده حداکثری از توان و تخصص آنان است، چرا که نیروی انسانی ماهر، متعهد و کارآمد از مهم ترین و بنیادی ترین الزامات حرکت یک جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه و رونق تولید است که می‌تواند نقطه اتکای کشور در شرایط جنگ اقتصادی و نیل به اهداف والای رفع موانع  وجهش تولید و استقلال و شکوفایی اقتصادی گردد.

همچنین روز معلم که به یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام علامۀ شهید، آیت الله استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل های آینده کشور به‌عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و همچنین تأثیر بی‌بدیل آنان در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است. بدون شک؛ دانش، تعهد، تخصص و مسئولیت پذیری این قشر می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق داده و هرگونه لغزش در این مسیر نیز لطمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد‌داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تبریک و تقدیر از خدمات شایسته این دو قشر توانمند و تاثیر گذار جامعه، سلامت، سعادت و بهروزی را برای آنان طلب نموده و از تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهد با اهتمام جدی به جایگاه این عزیزان، برنامه‌ریزی مناسب در جهت تکریم بیش از پیش و افزایش سطح نقش سازنده آنان را در تعالی و پیشرفت کشور در دستور کار قرار داده  و رشد و بالندگی  فزاینده ایران اسلامی را موجب شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول