اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

از تولید ابزارها و تجهیزات کاربردی در حوزه علوم شناختی حمایت می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان متولّی ورود فناوری در حوزه‌های کاربردی مختلف، حمایت از تولید ابزار و تجهیزات مورد استفاده در علوم شناختی را در دستور کار خود دارد.

از تولید ابزارها و تجهیزات کاربردی در حوزه  علوم شناختی حمایت می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طراحی، تولید و ساخت ابزارهای شناختی که به ارتقای سلامت جامعه کمک کند، مورد حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) برای استفاده عموم جامعه را در دستور کار قرار داده است.

«حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور درحوزه علوم و فناوری‌های شناختی»، «ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌ گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی» و «جذب نخبگان و محققان کارآمد برای فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی»، « تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات» و «حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌‌بنیان» مهم‌ترین اهدافی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.

در سال‌های اخیر با حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی به ابزارهای شناختی ایران‌ساخت تجهیز شده‌اند.

این ستاد برای تحقق این هدف از تمامی شرکت‌­های فعال درحوزه‌های شناختی، اساتید مراکز علمی، تخصصی، دانشگاهی، محققان و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه دعوت می‌کند تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1402 به وبگاه ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول