اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف تاثیر آلودگی هوا روی آریتمی قلب

نتایج مطالعه اخیر روی 200 هزار مورد بستری در بیمارستان چین نشان داد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا خطر آریتمی قلبی را افزایش می‌دهد.

کشف تاثیر آلودگی هوا روی آریتمی قلب

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، یک مطالعه بزرگ نشان داده که افزایش آلودگی هوا خطر آریتمی قلبی را افزایش می دهد.

این تحقیق که بر اساس نزدیک به 200هزار مورد بستری در بیمارستان چین انجام شد، افزایش قابل توجه خطر آریتمی در چند ساعت اول پس از افزایش سطح آلودگی هوا را نشان داد. آریتمی قلبی می تواند خطر بیماری قلبی و مرگ ناگهانی را افزایش دهد.

دانشمندان دریافتند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای محیط با افزایش خطر آریتمی علامت دار مرتبط است و این خطرات در چند ساعت اول پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی رخ می دهد و می تواند تا 24 ساعت ادامه داشته باشد.

مطالعه‌ای که در سال گذشته انجام شد، ارتباط بین آلودگی هوا و آریتمی‌های قلبی را در نوجوانان سالم گزارش کرده بود.

 این مطالعه همچنین نشان داد که خطر قرار گرفتن در معرض شش آلاینده ( مونوکسید کربن، سرب، اکسیدهای نیتروژن، ازن در ارتفاع کم از سطح زمین، آلودگی ناشی از ذرات (اغلب به عنوان ذرات معلق) و اکسیدهای گوگرد) تقریباً خطی است.

از این میان، دی اکسید نیتروژن (NO2) قوی ترین ارتباط را با هر چهار نوع آریتمی داشت. در این مورد تاثیر دقیق آلودگی هوا مشخص نیست، اما شواهدی وجود دارد که باعث استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شود که احتمالا بر فعالیت الکتریکی قلب تأثیر می گذارد.

دانشمندان اعلام کردند که اگرچه مکانیسم های دقیق هنوز به طور کامل شناخته شده نیست اما ارتباط بین آلودگی هوا و شروع حاد آریتمی که آن ها مشاهده کردند از نظر بیولوژیکی قابل قبول است.

مطالعه قبلی نشان داد که در روزهای پر آلودگی در انگلستان، صدها نفر دیگر پس از ایست قلبی، سکته مغزی و حملات آسم برای مراقبت های اضطراری به بیمارستان منتقل می شوند.

این یافته‌ها که در مجله Canadian Medical Association منتشر شده نیاز به محافظت از افراد در معرض خطر هنگام آلودگی شدید هوا و کاهش قرار گرفتن در محیط آلوده را نشان می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول