اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دو برابر شدن آمار خشونت در جامعه صهیونیستی در دوران وزارت بن‌گویر

یک رسانه صهیونیستی از افزایش دو برابری قربانیان خشونت در فلسطین اشغالی از زمان به قدرت رسیدن بن‌گویر در پست وزارت امنیت قومی خبر داد.

دو برابر شدن آمار خشونت در جامعه صهیونیستی در دوران وزارت بن‌گویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای صهیونیستی از افزایش میزان خشونت در داخل جامعه صهیونیستی از زمان به قدرت رسیدن «ایتمار بن گویر» در پست وزارت امنیت قومی خبر می‌دهند.

روزنامه «هاآرتص»، امروز (یکشنبه، ۳۰ آوریل)، نوشت که از وقتی که بن‌گویر تصدی پست وزارت امنیت قومی را در کابینه «بنیامین نتانیاهو» به دست گرفته است، شمار کشته‌های ناشی از خشونت در چهارماهه نخست سال جاری به ۷۸ تن افزایش یافته در حالی که این عدد در سال گذشته ۳۴ بوده و این رقم، بالاترین میزان در طول چند دهه است.

بر اساس این گزارش، میانگین کنونی تعداد کشته‌ها ممکن است در سال جاری به ۲۳۰ تن هم افزایش یابد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی رئیس حزب «عوتسما یهودیت» است و در دسامبر گذشته به قدرت رسید و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی زیر نظر وی فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشره در آوریل ۲۰۲۳، طی چهار ماهه نخست این سال، ۶۰ عرب از فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ کشته شده‌اند در حالی که در مدت زمان مشابه سال پیش تنها ۲۶ نفر کشته شده‌ بودند. در این بازه زمانی همچنین ۱۶ صهیونیست کشته شده‌اند که در مدت زمان مشابه سال پیش، این عدد به هشت نفر می‌رسید.

بر اساس این گزارش، تعداد زنان کشته شده در مقایسه با سال گذشته از ۵ تن به ۱۱ تن افزایش پیدا کرده است و ۹ نفر آن ها در پی خشونت های خانوادگی کشته شده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول