اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

منفی‌گرایی با احساس تنهایی ارتباط دارد

دانشمندان معتقدند که منفی‌گرایی می‌تواند پیامدهای روانی ناشی از تنهایی را بیشتر کند.

منفی‌گرایی با احساس تنهایی ارتباط دارد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیوزمدیکال، تنهایی با مسائل روانی مانند افسردگی، اضطراب و مشکلات سلامت جسمانی مرتبط است؛ تاثیر این موارد بر مرگ و میر با کشیدن بیش از 10 نخ سیگار در روز برابری می کند. از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا تنهایی و اثرات آن مشکلات بیشتری را به وجود آورد.

موارد متعددی برای کمک به محافظت در برابر آسیب های ناشی از تنهایی پیشنهاد شده است که یکی از آنها ارتباط اجتماعی است یعنی احساس تعلق و نزدیکی فرد به شبکه ای از افراد و به طور کلی جامعه.

مورد دیگر تنظیم هیجان بین فردی است که توصیف می کند یک فرد چقدر از ارتباطات اجتماعی برای کمک به حفظ یا بهبود وضعیت عاطفی خود استفاده می کند.

مایتال نتا از نبراسکا و نیک هارپ فارغ التحصیل دکترا بررسی کردند که چگونه این دو مورد که نام بردیم، به طور جداگانه یا ترکیبی، ممکن است بر اندازه تنهایی و تأثیرات آن در اوایل کووید-19 تأثیر گذاشته باشند. این دو محقق تحقیقی را شامل 565 شرکت‌کننده در سه مقطع زمانی انجام دادند.

از شرکت‌کنندگان نظرسنجی‌هایی انجام شد که تنهایی، ارتباط اجتماعی و تنظیم احساسات بین‌فردی آنها را ارزیابی می‌کرد.نظرسنجی دیگر در مورد اشتراک‌گذاری احساسات مثبت و منفی آنها سؤال می‌کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت‌کنندگانی که احساسات بیشتری از تنهایی را ابراز می‌کردند، منفی‌گرا ‌تر بودند. دانشمندان اشاره کردند که منفی‌گرایی می‌تواند پیامدهای روانی ناشی از تنهایی را بیشتر کند.

 ارتباط بین تنهایی و منفی گرایی در میان افرادی که به طور کلی ارتباط اجتماعی متوسط تا بالا دارند تا حدودی کمتر بود. اما در میان شرکت‌کنندگانی که به طور منظم تجربیات عاطفی مثبت را با دوستان و خانواده به اشتراک می‌گذاشتند، این ارتباط بیشتر کاهش یافت.

تحقیقات آینده می تواند به تأیید اینکه آیا تنهایی واقعاً باعث افزایش منفی گرایی شده یا خیر کمک کند. به گفته محققان، مداخلاتی که به اشتراک گذاری تجربیات عاطفی مثبت کمک کند، ممکن است نسبت به رویکردهای مرسوم در مهار جنبه های منفی تنهایی موثرتر باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول