اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ایران در میان کشورهای خاورمیانه کمترین مخارج را دارد

بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، مخارج دولت ایران نسبت به تولیدناخالص داخلی آن در میان کشورهای خاورمیانه در سال 2022 کمترین میزان برآورد شده است.

ایران در میان کشورهای خاورمیانه کمترین مخارج را دارد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است، هزینه‌های دولت ایران نسبت به تولیدناخالص داخلی در میان کشورهای خاورمیانه، کمترین میزان بوده است.

بر اساس این گزارش، مخارج دولت ایران در سال 2022 بیش از 12.29 درصد تولیدناخالص داخلی کشور بوده است که در میان 11 کشور غرب آسیا کمترین رقم به شمار می‌رود.

بر اساس این آمار، مخارج دولت ایران در سال 2021 برابر با 12.20 درصد تولیدناخالص داخلی بوده و در سال 2023 به 13.91 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

پس از ایران، یمن و قطر قرار دارند که مخارج دولت‌هایشان نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشورها، به ترتیب، 12.73 درصد و 25.42 درصد عنوان شده است.

پس از سه کشور نخست، به ترتیب امارات، عربستان، فلسطین، عمان، بحرین، اردن، عراق و کویت قرار دارند.

آمار کشورهای لبنان و سوریه برای سال 2022 ارائه نشده است و از این رو دولت کویت با مخارج 40.67 درصدی نسبت به تولید ناخالص داخلی‌اش، پرخرج‌ترین کشور خاورمیانه اعلام شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول