اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارسال مداوم سلاح از سرزمین اشغالی فلسطین به اوکراین

روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که آمریکا به طور مداوم در حال ارسال سلاح‌های ذخیره شده خود در سرزمین اشغالی به اوکراین است.

ارسال مداوم سلاح از سرزمین اشغالی فلسطین به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که حجم ذخایر تسلیحاتی آمریکا در این رژیم کاهش یافته و آمریکا از آن‌ها برای کمک به ارتش اوکراین استفاده می‌کند.

به نوشته شهاب نیوز به نقل از روزنامه اسرائیل هیوم، آمریکا به شکل رسمی انبارهای تسلیحاتی در رژیم صهیونیستی دارد و طبق توافق تل آویو و واشنگتن، این انبارها از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند، اما طی ماههای اخیر برداشت زیادی از این سلاح‌ها صورت گرفته و مشخص نیست که چه زمانی جایگزین خواهد شد.

به نوشته اسرائیل هیوم، هرچند این تسلیحات در مالکلیت آمریکا قرار دارد، اما طی دهه‌های گذشته همواره این باور وجود داشته که این مهمات برای استفاده رژیم صهیونیستی در شرایط اضطراری و به هنگام جنگ بزرگ همچون جنگ ۱۹۷۳ ذخیره‌سازی شده‌اند.

گفتنی است که طی جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ و یورش به غزه در سال ۲۰۱۴، آمریکا به رژیم صهیونیستی اجازه داد تا از این مخازن سلاح استفاده کند.

اسرائیل هیوم سپس به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها نبرده، نوشته است که طی ماههای اخیر بخشی از این تسلیحات از طریق بندر اشدود بارگیری شده و به دور از چشم رسانه‌ها به اوکراین فرستاده شده‌اند.

به گفته این منابع ارسال سلاح از اسرائیل به اوکراین در زمان نخست‌وزیری یائیر لاپید آغاز شده و تا چند هفته پیش نیز ادامه داشت.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود در شرایطی که ذخایر تسلیحاتی در ایالات متحده به شدت کاهشی شده و سازندگان تسلیحات آمریکایی هنوز قادر به هماهنگی با سرعت عملیات در میدان نبرد اوکراین نیستند، پنتاگون برای پر کردن این شکاف به دو منبع جایگزین سلاح روی آورده است: یکی در کره جنوبی و دیگری در فلسطین اشغالی.

همچنین ارسال سلاح‌های آمریکا از سرزمین اشغالی به اوکراین در شرایطی است که روابط میان تل آویو و مسکو نیز روز به روز تنش‌آلودتر می‌شود و هرچند صهیونیست‌ها در ابتدای جنگ اوکراین بر عدم کمک تسلیحاتی به کی‌‌یف اصرار داشتند، اما بنیامین نتانیاهو در ماههای اخیر بارها گفته است که ارسال تسلیحات به اوکراین در دست بررسی است.

در چنین فضایی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»  گفت که تل‌آویو در حال بررسی موضوع کمک نظامی به اوکراین است.

وی در پاسخ به سؤال مجری این شبکه مبنی بر احتمال کمک‌های تل‌آویو به اوکراین به خصوص در زمینه عرضه سامانه‌های «گنبد آهنین» گفت: «خب، من مطمئناً در حال بررسی آن هستم».

در این میان روزنامه اسرائیل هیوم نیز نوشت که مقامات تل آویو این امکان را دارند تا به دلیل حساسیت مسکو، از آمریکایی‌ها بخواهند تا سلاح‌های انبار شده خود در اسرائیل را به اوکراین ارسال نکند، اما مشخص است که مشکلی با این موضوع ندارند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز چندی پیش گزارش کرد، در بخشی از اسناد محرمانه فاش شده پنتاگون که در روزهای اخیر جنجال‌های زیادی را به راه انداخته و نگرانی زیادی را در بین مقام‌های آمریکایی به وجود آورده، به ارسال تسلیحات مرگبار رژیم صهیونیستی به اوکراین نیز اشاره شده است.

در این اسناد آمده در صورتی‌که روابط میان رژیم صهیونیستی با روسیه در شرایط افزایش حمایت نظامی مسکو از برنامه موشکی و هسته‌ای ایران رو به وخامت برود، احتمالاً رژیم صهیونیستی با فشارهای ایالات متحده، موضوع ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول