اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

موافقت ارتش سودان با تمدید 72 ساعته آتش‌بس

ارتش سودان خبر داد که با تمدید 72 ساعته آتش‌بس موافقت کرده است و از نیروهای پشتیبانی سریع خواست که به آن پایبند باشند.

موافقت ارتش سودان با  تمدید 72 ساعته آتش‌بس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان شامگاه امروز پنجشنبه خبر داد که با تمدید آتش‌بس در این کشور موافقت کرده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، ارتش سودان با تمدید 72 ساعته آتش‌بس کنونی موافقت و اعلام کرده است که آتش‌بس جدید بلافاصله پس از پایان آتش‌بس موجود، اجرایی خواهد شد.

ارتش سودان که از نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی حمیدتی تحت عنوان «شورشی» یاد می‌کند، گفت: امیدواریم که شورشیان این بار به آتش‌بس پایبند باشند و با بمباران مراکز و مواضع نظامی آن را نقض نکنند و جان غیر نظامیان را به خطر نیاندازند.

درگیری‌های خونین در سودان از شنبه ۲۶ فروردین آغاز شده، تا به امروز همچنان ادامه دارد و با وجود آتش‌بس‌های موقت چند ساعته و انتشار اخبار در خصوص تلاش‌های جاری برای توقف درگیری، همچنان در حال قربانی گرفتن است.

سودان از آن زمان شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی و ارتش سودان به فرماندهی البرهان است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر خارطوم پایتخت سودان، شهرهای دیگر این کشور را نیز دربرگرفته است.

از روز گذشته هم نبرد جدیدی میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در حومه خارطوم پایتخت این کشور آغاز شد که آتش بس اعلامی را زیر سوال برد، اما ارتش بار دیگر برای تمدید این آتش‌بس شکننده، ابراز تمایل می‌کند.

این در حالی است که پیشتر، نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع برای آتش‌بسی ۷۲ ساعته که قرار بود تا عصر امروز (پنجشنبه) ادامه یابد، موافقت کرده بودند اما درگیری‌های پراکنده در مناطق مختلف سودان طی این مدت همچنان ادامه داشت و دارد.

با وجود آتش‌بسی که تا این لحظه ادامه دارد، روز گذشته درگیری‌های شدیدی در «ام درمان» واقع در نزدیکی خارطوم روی داد و ارتش با نیروهای کمکی خود، با نیروهای پشتیبانی سریع که از مناطق دیگر سودان آمده بود، مقابله کرد. اما تا شب، صدای تیراندازی‌‌های شدید و بمباران‌های هوایی به گوش می‌رسید.

حملات هوایی و توپخانه‌ای طی روزهای اخیر در سودان به جان باختن دست‌کم ۵۱۲ نفر و زخمی شدن ۴۲۰۰ تن، تخریب بیمارستان‌ها و محدود شدن روند توزیع مواد غذایی برای کشوری که یک سوم ساکنانش به کمک‌های بشردوستانه وابسته است، منجر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول