اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۴۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی در گلستان سنددار شد/ کسب رتبه نخست گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: گلستان از نظر تعداد عقد قرارداد و اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

۴۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی در گلستان سنددار شد/ کسب رتبه نخست گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی عصر امروز‌ در نشست مشترک مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک و بانک‌های عامل استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی که با حضور  استاندار گلستان و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان جمعیت بالای ۱۰۰ خانوار را دارد.
وی ادامه داد: این نشانگر زنده بودن روستاهای استان گلستان است و نیاز است به روستاهای گلستان توجه ویژه شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، توجه دولت و مجموعه مدیریتی استان به شرایط روستاها ویژه است.
حسینی گفت: در تامین زمین نهضت ملی مسکن گلستان تنها استانی است که تمامی اراضی روستایی ملی برای اجرای نهضت ملی شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: ما در تامین زمین در روستاها خالص‌ترین اقدام را توسط اداره‌کل منابع طبیعی گلستان را دیدیم و وارد شناسایی زمین‌های پیرامون بافت هستیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تصریح‌ کرد: امروز زمین‌های ملی روستایی در استان شناسایی شده و بخشی به تملک درآمده و اقدام برای باقی اراضی در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین شناسایی شده بود که در‌ دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی در استان شناسایی شده است.
حسینی گفت: خوشبختانه شاهد روان شدن طی مراحل اداری برای صدور اسناد مالکیت اراضی شناسایی شده هستیم و در یک سال گذشته برای ۳۰۰ هکتار از اراضی سند صادر شده است.
وی افزود: در ۱۰۰ درصد زمین‌های دارای اصلاحات ارضی ورود کرده و اسناد لازم برای آنها صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان  گفت: ۲۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان داریم که بیش از ۴۵ درصد سنددار شده‌اند.
حسینی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار صدور پروانه در ۱۸ ماه گذشته در گلستان صادر شده که برای ساخت دو سال نهضت ملی مسکن روستایی ۱۰۰ درصد پروانه ساخت صادر شده است.
وی اضافه کرد: گلستان از نظر تعداد عقد قرارداد ساخت مسکن ملی استان اول کشور است و این با تلاش همه دستگاه‌ها در گلستان رقم خورد.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول