اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفتگوی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره منطقه قره‌باغ

رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان در تماس تلفنی، وضعیت امنیتی و تحولات در منطقه قره‌باغ کوهستانی را بررسی کردند.

گفتگوی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره منطقه قره‌باغ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) از گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان خبر داد.

در بیانیه کرملین آمده است: «تحولات در منطقه قره‌باغ کوهستانی، با تاکید بر حل عملی مشکلات برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه، مورد بحث قرار گرفت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین و پاشینیان ضمن اشاره به وخیم‌تر شدن اوضاع فعلی در گذرگاه لاچین، بر اهمیت رعایت دقیق مجموعه‌ای از توافقات اساسی بین سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در ارتباط با روز بزرگداشت قربانیان نسل‌کشی ارامنه، با مردم ارمنستان ابراز همبستگی کرده و بر ادامه تماس‌ها با نخست‌وزیر این کشور در سطوح مختلف توافق کرد.

پیش از این، دولت ارمنستان اظهارات رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را در خصوص ارامنه ساکن قره باغ محکوم و اعلام کرد این اظهارات نشان دهنده قصد «الهام علی اف» در پاکسازی قومی است.

با این حال، روسیه در واکنش به ادعاهای مقامات باکو و ایروان تاکید کرد که توافقنامه‌های سه جانبه بین جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان تنها مبنای واقعی برای حل اوضاع در «قره باغ» است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول