اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اختلافات اجتماعی در رژیم موقت، به گورستان صهیونیست‌ها هم رسید

یک روزنامه صهیونیستی از حاکم شدن فضایی پرتنش و ملتهب بر مراسم یادبود نظامیان کشته شده صهیونیست در سالروز اشغال فلسطین خبر داد که از آن به نام روز استقلال یاد می‌کنند؛ امری که نشان دهنده عمیق شدن اختلافات اجتماعی در این رژیم موقت است.

اختلافات اجتماعی در رژیم موقت، به گورستان صهیونیست‌ها هم رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در ساعت ۱۱:۰۰ صبح روز سه‌شنبه (دیروز، ۲۵ آوریل)، در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به مدت دو دقیقه، یک زنگ به نشانه آغاز مراسم یادبود سربازان کشته شده اسرائیلی طی جنگ‌ها، عملیات‌ها و نبردهای مختلف به صدا در آمد.

این در حالی است که مقامات صهیونیست از عصر روز دوشنبه (۲۴ آوریل)، در صفوف نیروهای امنیتی خود وضعیت آماده‌باش اعلام کرده و از استقرار حدود ۳۰ هزار نیروی پلیس، سرباز، و داوطلب در سراسر اراضی اشغالی به منظور حفاظت و حراست در آستانه مراسم بزرگداشت سربازان اسرائیلی کشته شده و فاجعه اشغال فلسطین که رژیم صهیونیستی از آن به عنوان «روز استقلال» یاد می‌کند، خبر داده‌اند.

وب‌سایت روزنامه یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی درباره حال و هوای مراسم یادبود نظامیان کشته شده صهیونیست نوشت: «با به صدا درآمدن این زنگ، مراسم یادبود و بزرگداشت نظامیان کشته شده اسرائیلی در ۵۲ قبرستان نظامی آغاز شد». 

به نوشته این وب‌سایت، « در حالی که شرکت اعضای دولت در این مراسم در سالهای گذشته امری مسلم تلقی می‌شد، در سایه دودستگی و اختلافات سیاسی شدید در [رژیم صهیونیستی]، امسال خانواده‌های داغدار درگیر در اعتراضات ضد دولتی از اعضای این دولت خواستند که در مراسم مذکور شرکت نکنند».

بر اساس این گزارش، آن‌چه که نباید می‌شد، اتفاق افتاد و تنش، توهین و نزاع در برخی از مکان‌ها، به برگزاری این مراسم خدشه وارد کرد و در برخی موارد حتی به خشونت نیز کشیده شد. به عنوان مثال در گورستان نظامی بئر السبع واقع در صحرای نقب به دلیل اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای ورود «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی، برخلاف خواست شماری از «خانواده‌های داغدار» در این مراسم، فضای پرتنشی حاکم شد.

بنا بر این گزارش، از جمله اقدامات صورت گرفته امنیتی، برپایی چادری برای بازرسی در ورودی این قبرستان و تقویت  حضور نیروهای پلیس بود.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، «خانواده‌های داغدار حاضر در این قبرستان اقدام به درگیری فیزیکی در اعتراض به حضور بن‌گویر کردند، برخی از خانواده‌ها به دلیل ترس از هرج و مرج در حالی که ابن غفیر در حال سخنرانی بود، قبرستان را زودتر ترک کردند و برخی از خانواده‌ها نیز سخنرانی او را تحریم کردند».

سازمان «یاد لبنیم» که مسئول برگزاری مراسم یادبود کشته شدگان اسرائیلی است، بن‌گویر را مسئول این درگیری‌ها و تنش‌ها دانست. «ایلی بن شیم» رئیس این سازمان، گفت: ما به او درباره عواقب آمدنش هشدار دادیم، اما او به نصیحت ما گوش نکرد».

بر اساس این گزارش، در گورستان نظامی «حولون» در جنوب تل‌آویو نیز که «میری ریگو» وزیر حمل‌ونقل حاضر شده بود، درگیری‌های خشونت‌بار مشابهی روی داد. در قبرستان نظامی رحووت نیز که «موشه اربل» وزیر بهداشت کابینه نتانیاهو در آن حضور داشت، اتفاق مشابهی افتاد و خانواده‌های صهیونیست حاضر در این مراسم، به او گوشزد کردند که خوش نیامده است.

«گیلا گاملیل» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز، دیروز ناگزیر شد گورستان نظامی «عوسفیا» را به دلیل تظاهرات‌های اعتراضی علیه خود، ترک کند.

در گورستان نظامی حیفا نیز که پای هیچ نماینده‌ و مسئولی از کابینه نتانیاهو به آن باز نشد،  برای نخستین بار در تاریخ، در این روز هیچ سخنرانی صورت نگرفت.

در گورستان نظامی «کریات عنافیم» در شرق قدس، خانواده‌های صهیونیست سخنرانی «عدیت سِلمان»  وزیرکیفیت محیط زیست را تحریم و هو کردند. در نتانیا در خصوص « نیر برکات» وزیر اقتصاد و صنایع نیز همین ماجرا تکرار شد.  

برگزاری این مراسم نمادین به اندازه‌ای برای صهیونیست‌ها مهم است که روز گذشته، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی، نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع فلسطین و اوضاع خاورمیانه و بررسی سیاست‌های اشغالگران علیه فلسطینی‌ها و به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برگزار شد، پس از سخنانی کوتاه ترک کرد.

وی با اشاره به نامهای تعدادی از تلفات صهیونیست‌ها که طی عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان کشته شده‌اند، مدعی شد که نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل بی حرمتی به این کشته شدگان به شمار می‌آید.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول