اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ضرورت تشریح دلایل رشد قیمت خودرو توسط خودروسازان/ وزارت صمت نقش تنظیم‌گری در صنایع دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید دلایل افزایش خودرو را به مردم اطلاع دهند و پاسخگو باشند، همه این مشکلات در حوزه خودرو به وزیر صمت بر نمی‌گردد و وزارت صمت تنها نقش تنظیم‌گری را دارد.

ضرورت تشریح دلایل رشد قیمت خودرو توسط خودروسازان/ وزارت صمت نقش تنظیم‌گری در صنایع دارد

محمدرضا مبلغی مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: به هر حال در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به ما برمی‌گردد و اگر همکاری و هماهنگی و همفکری‌ها بیشتر شود قطعا مشکلات و گرفتاری‌ها نیز کمتر خواهد شد، البته رفع بخشی از مشکلات نیز به دستگاه‌های متولی ‌برمی‌گردد که تحرکات را افزایش داده و از نقطه نظرات کارشناسان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با برخی از صنایع، گلایه‌های وجود دارد که وزارت صمت باید با برطرف کردن آن، دغدغه مردم و نمایندگان را کاهش دهد.

مبلغی اضافه کرد:  وزیر صمت در مجلس، آمار رشد تولید و رفع موانع صنایع را گزارش کرد، به هر حال اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و انتظار ما از دولت بیشتر از این است و در حال حاضر نیز با توجه به هماهنگی دولت و مجلس، مردم انتظار رفع مشکلات از جمله کاهش قیمت خودرو و مقابله با گرانی کالا‌ها را دارند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مردم از اواسط سال گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بوده‌اند، خودرو سازان باید دلایل افزایش خودرو را به مردم اطلاع دهند و پاسخگو باشند، بنابراین همه این مشکلات در حوزه خودرو به وزارت صمت بر نمی‌گردد و وزیر صمت تنها نقش تنظیم‌گر را دارد.

وی تصریح کرد: همدلی و همراهی دولت و مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این همدلی لازمه کار، پیشرفت و بهبود اوضاع از نظر اقتصادی، اجتماعی و غیره است، و قطعا مجلس باید به دولت کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با همراهی و کمک یکدیگر تلاش کنیم مشکلات وزارتخانه‌ها رفع شود، ‌نه اینکه از همان ابتدا به دنبال استیضاح باشیم، ‌در ابتدا باید راه‌حل‌های اجرایی را دنبال کرد و در ادامه اگر اراده‌ای در این خصوص وجود نداشت، اقدام به استیضاح کرد.

وی تأکید کرد: وزیر صمت به دنبال راه حل رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف صنعت است و همه ‌تلاش خود را در این راه به کار گرفته است، اما مشکلات بسیار زیاد است و نیاز به همیاری همه دستگاه ها دارد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول