اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان جهانی بهداشت؛ ۴۵۹ غیرنظامی قربانی درگیری‌های سودان

یک مقام سازمان جهانی بهداشت گفت، تعداد غیرنظامیانی که در درگیری‌های اخیر سودان جان باخته‌اند، به ۴۵۹ نفر رسیده و چهار هزار و ۷۵ نفر هم زخمی شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت؛ ۴۵۹ غیرنظامی قربانی درگیری‌های سودان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه (۲۵ آوریل) گفت تعداد غیرنظامیانی که در درگیری‌های اخیر بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع جان باخته‌اند، به ۴۵۹ نفر رسیده است. 

به گزارش تاس به نقل از الجزیره، این مقام سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد در این درگیری‌ها، چهار هزار و ۷۵ نفر زخمی شده‌اند. وی افزود آمار واقعی می‌تواند بسیار بیشتر باشد. 

پیش‌تر و در ادامه هشدار مقامات و کشورهای جهان به طرف‌های درگیر در سودان، دبیرکل سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت تهران خواستار خاتمه درگیری‌ها در این کشور آفریقایی شد و هشدار داد ادامه خشونت‌ها در سودان می‌تواند کل منطقه را در برگیرد.

بعد از بیش از ده روز درگیری در سودان، آمریکا بامداد سه‌شنبه از توافق طرف‌های درگیر در سودان برای برقراری آتش‌بس ۷۲ ساعته خبر داد. آنتونی بلینکن در این‌باره گفت که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس سه روزه موافقت کرده و این در حالی است که تعداد زیادی از کشورهای جهان مشغول خارج کردن دیپلمات‌ها و شهروندان خود از سودان هستند.

سودان از ۱۵ آوریل (شنبه ۲۶ فروردین) شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» بوده است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر خارطوم پایتخت سودان، شهرهای دیگر این کشور را نیز دربرگرفته است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول