اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

هواپیمای سیمرغ احتمالا تا خرداد پرواز می‌کند

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به استقبال ناوگان تجاری و نظامی کشور از هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هواپیمای ترابری سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

هواپیمای سیمرغ احتمالا تا خرداد پرواز می‌کند

امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره آخرین اخبار از هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: ما هواپیمای ترابری سیمرغ را بر مبنای هواپیمای ایران ۱۴۰ توسعه دادیم و بیش از 10 سال بر روی آن کار شده است. البته از همان موقع، نسخه ترابری ایران ۱۴۰ در دستور کار ما قرار داشت منتها پس از اینکه کشور مبدا با ما همکاری نکرد ما هشت سال به تنهایی بر روی این پروژه کار کردیم.

وی افزود: هواپیمای ترابری سیمرغ مراحل تاکسی خود را انجام داده که بازخورد ما از این مرحله بسیار خوب بوده و در آستانه پرواز این پرنده هستیم. احتمال اینکه این پرنده هم مورد وثوق نیروهای مسلح و هم ناوگان تجاری قرار بگیرد، وجود دارد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پاسخ به سوالی درباره اینکه هواپیمای سیمرغ چه زمانی پرواز خواهد کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به پیشنهادات بخش تجاری کشورمان برای به‌خدمت‌گرفتن هواپیمای سیمرغ بیان کرد: اکنون بخش تجاری پیشنهاداتی را به ما ارائه کرده‌اند تا این هواپیما بتواند در حوزه ترابری با توان ۴ تا ۶ تن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول