اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن رسما اعلام کرد در انتخابات 2024 آمریکا شرکت می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا که پیش‌تر در موارد مختلف تمایل خود برای شرکت در انتخابات 2024 این کشور را ابراز کرده بود، با انتشار ویدئویی رسماً اعلام کرد نامزد انتخابات خواهد شد.

بایدن رسما اعلام کرد در انتخابات 2024 آمریکا شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور شرکت خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن ۸۰ ساله که مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده است، سه‌شنبه (۲۵ آوریل) گفت برای دومین دوره حضور در کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد.

بایدن قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در ویدئویی که تیم انتخاباتی جدیدش منتشر کرد، اعلام کرد و گفت که وظیفه او دفاع از «دموکراسی آمریکایی» است. این ویدئو با تصاویری از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی بایدن در انتخابات آتی آغاز شد.

بایدن در ویدئوی مذکور اعلام کرد: «زمانی که چهار سال پیش نامزد انتخابات شدم، گفتم ما در نبرد برای روح آمریکا هستیم و همچنان در این نبرد هستیم. اکنون زمان رضایت (از عملکرد خود) نیست. به همین خاطر برای انتخابات مجدد نامزد می‌شوم. بیایید این کار را تمام کنیم. می‌دانم که می‌توانیم». 

رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌های جمهوری‌خواهان را تهدید برای آزادی این کشور توصیف کرد و از تندروهای حامی MAGA مخفف شعار سیاسی ترامپ «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» انتقاد کرد. 

 

ویدئوی اعلام نامزدی بایدن

اعلام بایدن برای شرکت در انتخابات آتی آمریکا در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی خواستار گذار از او و دونالد ترامپ هستند و تمایلی به رقابت دوباره این دو نفر در انتخابات پیش‌رو ندارند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی یاهونیوز/یوگاو، رأی‌دهندگان آمریکایی بشدت به رقابت احتمالی دوباره بین جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق خود در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌علاقه هستند. 

در این نظرسنجی ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند از ایده رقابت دوباره احساس فرسودگی می‌کنند؛ ۲۹ درصد گفتند از چنین چشم‌اندازی می‌ترسند؛ در حالی که ۲۳ درصد گفتند احساس غم و اندوه و ترس دارند. 

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدی دوباره جو باید حمایت کردند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد بایدن ۴۶ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ و همچنین در مقابل ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با حمایت ۴۵ درصدی در برابر ۴۱ درصد پیشی می‌گیرد. 

به تحلیل رویترز، سن بایدن، نامزدی مجدد او را یک قمار تاریخی و مخاطره‌آمیز برای حزب دموکرات می‌کند که با نقشه انتخاباتی سختی برای حفظ اکثریت سنا در سال ۲۰۲۴ مواجه است و اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا در اقلیت است. 

پزشکان بعد از معاینه فوریه بایدن اعلام کردند او توانایی انجام وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را دارد. کاخ سفید هم به‌رغم گاف‌های کلامی و رفتاری و سردرگمی‌های مداوم بایدن که در رویدادهای رسمی شکار دوربین‌ها می‌شود، مدعی است که او از نظر ذهنی به حد کافی برای سختی‌های کار آماده است. قرار است کامالا هریس معاون بایدن زوج انتخاباتی وی برای ورود مجدد به کاخ سفید باشد. 

پایان پیام/

زهرا حاج محمد ابراهیم طهرانی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول