اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تمرین مین‌گذاری و مین‌روبی روسیه در کریمه

رسانه‌های روسیه خبر دادند که سه کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور در ساحل شبه جزیره کریمه، اقداماتی از قبیل مین‌گذاری و مین‌روبی را تمرین کردند.

تمرین مین‌گذاری و مین‌روبی روسیه در کریمه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که دفع حمله پهپادی اخیر به شبه جزیره کریمه توسط روسیه همچنان خبرساز است، رسانه روس امروز سه شنبه از تمرین مین‌گذاری روسیه در ساحل کریمه خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از «اینترفکس» گزارش داد، سه کشتی جنگی نیروی دریایی روسیه در ساحل کریمه واقع در دریای سیاه، گذاشتن مین را تمرین کردند.

طبق این گزارش، سه کشتی جنگی به نام‌های «اورسک»، «سزار کونیکوف» و «یامال» روسیه تمرین مین گذاری در مسیرهای عبور دشمن فرضی را در ساحل کریمه برگزار کردند.

این ناوهای نظامی نیروی دریایی روسیه همچنین حملات توپخانه‌ای علیه اهداف مستقر در ساحل را هم تمرین کردند. عملیات یافتن و نابود کردن میادین مین‌های کار گذاشته شده توسط دشمن فرضی، یکی دیگر از تمرین‌های این سه کشتی جنگی بوده است.

این تمرین مظامی در شرایطی انجام شده که روسیه اخیرا از دفع حمله پهپادی به بندر سواستوپول در منطقه کریمه خبر داد.

سواستوپول مقر پایگاه نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه است. این شهر به همراه دیگر مناطق کریمه، در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی، از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد؛ همه پرسی که مورد قبول اوکراین و بسیایر از کشورها قرار نگرفته است.

شبه جزیره کریمه از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در پنجم اسفندماه ۱۴۰۰، بارها هدف حملات پهپادی و گاها راکتی اوکراین قرار گرفته است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول