اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: جهان به وضعیت خطرناکی رسیده است

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با یادآوری دوران جنگ سرد گفت که جهان این بار به مقابله خطرناک‌تری نزدیک شده است.

لاوروف: جهان به وضعیت خطرناکی رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه هشدار داد که جهان به یک وضعیت خطرناک رسیده است.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: «بار دیگر به خطر مقابله همانطور که در جنگ سرد نیز روی داده بود، نزدیک می‌شویم و این بار به مقابله خطرناک‌تر نزدیک می‌شویم».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «آمریکا و متحدانش برای تضعیف چند جانبه گرایی در آسیا و اقیانوسیه تلاش می‌کنند».

وی گفت: «اقلیت کشورهای غرب باید رفتار شایسته داشته باشند و به دیگر کشورهای جامعه بین‌المللی احترام بگذارند».

لاوروف افزود: «آمریکا به سوی نابود کردن "جهانی سازی" می‌رود، جهانی سازی که که برای سال‌ها به عنوان عالی‌ترین حرکت برای تمام بشریت تمجید می‌شد».

جنگ روسیه و اوکراین در حالی همچنان ادامه دارد که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با تمام امکانات خود در حال حمایت و پشتیبانی از کی‌یف هستند.

 آمریکا هم‌اکنون بیش از ۳۵.۴ میلیارد دلار تسلیحات از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف ارائه کرده و اتحادیه اروپا نیز ۱۳.۳ میلیارد دلار به این کشور کمک کرده‌اند اما معاون وزیر خارجه اوکراین مدعی است که کشورش به ۱۰ برابر این کمک‌ها برای پایان دادن به تجاوز روسیه در سال جاری نیاز دارد.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه وضعیت میدانی نیروهای این کشور خوب نیست، ولی مدعی شد که روسیه به اهداف خود در این جنگ دست پیدا نخواهد کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول