اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ماموریت جاسوسی نظامیان انگلیس در شرق سودان

برخی منابع رسانه‌ای از استقرار شماری از نظامیان انگلیس در شرق سودان برای کمک احتمالی به شهروندان این کشور مستقر در سودان خبر دادند.

ماموریت جاسوسی نظامیان انگلیس در شرق سودان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمنان با تشدید اوضاع در سودان، برخی منابع خبری از اعزام  گروهی از نظامیان انگلیس به شرق سودان برای بررسی اوضاع خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری «اسکای نیوز» غروب دوشنبه به وقت تهران در رشته توییت‌هایی نوشت: «گروهی از نظامیان انگلیس برای ماموریت شناسایی به بندری در شرق سودان پرواز کرده‌اند، زیرا انگلیس گزینه‌هایی را برای کمک به تخلیه شهروندان خود در این کشور بحران زده بررسی می کند.»

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اخیرا در پی درگیری‌ها در سودان، بیش از یک هزار شهروند اروپایی از جمله ۲۱ کارمند نمایندگی اروپا در سودان از این کشور خارج شدند.

در ادامه این توییت آمده است: «این نظامیان بر اساس داده‌های ویگاه‌های ردیابی پرواز روز دوشنبه در "بندر سودان" در دریای سرخ فرود آمدند. یک فروند هواپیمای ترابری سی-۱۷ این نیروها را  به سودان انتقال داده است.

خبرنگار اسکای نیوز در توییت خود نوشت  این بدان معنا نیست که عملیات نجات قریب الوقوع است، زیرا دولت در حال بررسی بهترین گزینه‌ها برای کمک به هزاران شهروند انگلیسیی است که در «خارطوم»، پایتخت سودان هستند.

سودان یک هفته است که شاهد درگیری‌های خونین میان «نیروهای پشتیبانی سریع» به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر خارطوم، پایتخت سودان، شهرهای دیگر این کشور را نیز دربرگرفته و با وجود آتش‌بس‌های شکننده ۲۴ ساعته، همچنان ادامه دارد.در تحولی دیگر، «آندری چرنوول» سفیر روسیه در سودان روز دوشنبه گفت، مسکو در حال بررسی و کار بر روی مساله تخلیه اتباع خود از کشور بحران زده سودان است و همه خطرها را جدی می‌گیرد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» در پاسخ به این سوال که آیا روسیه برای تخلیه دیپلمات‌ها و اتباع خود از سودان آماده می‌شود گفت: «در حال کار بر روی سناریوهای مختلف هستیم. وی همچنین توضیح داد که این تاخیر به دلیل ارزیابی برخی خطرات و تهدیدات امنیتی است که نیاز است به حداقل برسد»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول