اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی؛ پنجمین کشور جهان در هزینه‌های نظامی

انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم طی گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی در سال 2022، در رتبه پنجم کشورهای جهان از نظر هزینه‌های نظامی قرار گرفت.

عربستان سعودی؛ پنجمین کشور جهان در هزینه‌های نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انستیتو بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم با انتشار گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی در جایگاه پنجم از نظر هزینه‌های نظامی طی سال گذشته (۲۰۲۲) قرار دارد.

به نوشته وبگاه «الخلیج آنلاین»، این گزارش نشان می‌دهد که هزینه‌های نظامی سعودی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۶ درصد افزایش یافته و به حدود ۷۵ میلیارد دلار رسیده و این نخستین افزایش در هزینه‌های نظامی عربستان از سال ۲۰۱۸ بوده است.

عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱، با بودجه نظامی ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه هفتم جهان قرار داشت. در حالی که در سال ۲۰۲۰ با ۷۰ میلیارد دلار بودجه نظامی در جایگاه سوم کشورهای جهان از نظر هزینه‌های نظامی قرار داشت.

انستیتو استکهلم در گزارش سالانه خود گزارش داد که هزینه‌های نظامی در جهان رکورد تازه ای را ثبت کرده و در سال ۲۰۲۲ با ۳.۷ درصد افزایش به ۲ تریلیون و ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

بنا بر این گزارش، جنگ روسیه و اوکراین در این روند تاثیر داشته، به طوری که اروپا طی سی ماه گذشته، به دلیل نگرانی از تهدیدهای موجود شاهد افزایش چشم‌گیر هزینه‌های نظامی بود.

بنا بر این گزارش، ایالات متحده آمریکا به طور چشمگیری همچنان در صدر کشورهای جهان از نظر هزینه‌های نظامیاست. پس از آن چین و روسیه قرار دارند و این سه کشور در مجموع، ۵۶ درصد از کل هزینه‌های نظامی جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

اوکراین نیز از نظر هزینه‌های زمینی شاهد افزایش چشمگیری بود و از رتبه ۳۶ در سال ۲۰۲۱ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۲۲ رسید. 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول