اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله پهپادی به کریمه دفع شد

فرماندار منصوب روسیه در شبه جزیره کریمه اعلام کرد که نیروهای روس حمله پهپادی به شهر بندری این منطقه را دفع کردند.

حمله پهپادی به کریمه دفع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد، دفع حمله پهپادی به منطقه کریمه خبرساز شده است.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای از قبیل شبکه «الجزیره»، «میخائیل رازوُجایف» فرماندار شبه جزیره کریمه اعلام کرد که حمله پهپادی به بندر سواستوپول (بزرگترین شهر منطقه کریمه) دفع شد.

به گفته این مقام منصوب روسیه، تلاش برای حمله به سواستوپول خنثی شد. میخائیل رازوُجایف اعلام کرد، ابتدا یک پهپاد مهاجم توسط نیروهای روسیه نابود شد و یک پهپاد مهاجم دیگر هم خودش منفجر شد.

فرماندار شبه جزیره کریمه البته این را هم اعلام کرد که در این حمله پهپادی ناکام هیچ آسیبی به نیروها و تجهیزات روسیه وارد نشد.

بنا بر گزارش الجزیره، همزمان با انتشار خبرها درباره دفع حمله پهپادی به سواستوپول در خبرها آمده بود که عبور و مرور کشتی‌ها در این بندر به حالت تعلیق درآمد.

مقام‌های این شهر بندری در کریمه توضیحی درباره دلیل به تعلیق درآمدن عبور و مرور کشتی‌ها ارائه ندادند اما پیش از این به دلایلی از قبیل طوفان یا حملات پهپادی این اقدام صورت می‌گرفت.

سواستوپول همراه با بقیه مناطق شبه جزیره کریمه در سال 2014 بعد از همه پرسی، از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد اما اوکراین و بسیاری از کشورها، الحاق کریمه به روسیه و همه پرسی انجام شده در این باره را به رسمیت نشناخته‌اند.

به رغم انتشار خبرها درباره دفع حمله پهپادی به کریمه، مقام‌های اوکراین واکنشی به این خبرها ناشن نداده‌اند. مقام‌های اوکراینی پیش از این هم علنا مسئولیت حملات به کریمه یا برخی مناطق از خاک روسیه را برعهده نگرفته بودند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین از پنجم اسفند ماه 1400، کریمه بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفته است و این موضوع واکنش تند مقام‌های روسیه را به دنبال داشته است. مسکو، کریمه را بخشی از خاک روسیه خوانده و اعلام کرده است از همه ابزارها شامل سلاح اتمی برای حفاظت از تمامیت ارضی خود استفاده می‌کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول