اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سامان‌دهی قانون معادن در مجلس/ پارسال در حوزه تولید پیشرفت‌های ‌خوبی داشتیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجلس در حال بررسی طرحی در کمیسیون برای ساماندهی به قانون معادن است، گفت: با تحول اساسی در حوزه معدن، منبع درآمدی مهمی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود و رانت عده‌ای قطع خواهد شد.

سامان‌دهی قانون معادن در مجلس/ پارسال در حوزه تولید پیشرفت‌های ‌خوبی داشتیم

عباس گلرو در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سال 1402 سال بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است، اظهار داشت: ‌با توجه به بحث مفهوم تحول که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی‌شان روی آن تاکید کردند و همچنین وضعیت اقتصادی کشور که در دیدار با کارگزاران نظام مورد تحلیل و تبیین قرار دادند، طبیعتا حوزه‌هایی که اهمیت بسیار بالایی در این رابطه دارد و به چالش‌های درونی تبدیل شده، حوزه‌‌های مرتبط با فعالیت وزارت صمت است.

وی افزود: در بحث خودرو، نیاز است که افزایش کیفیت و افزایش تولید، پاسخگویی به نیازهای جامعه و مردم و توجه فناورانه به مساله کیفیت خودرو، در دستور کار وزارت صمت قرار بگیرد که توجه ویژه به این مسائل، انتظار اصلی‌مان از وزیر صمت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در دو سال اخیر، در خصوص سر و سامان دادن به حوزه معدن، افزود: معدن می‌تواند در کنار نفت، یکی از منابع تامین اعتبار برای اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان اینکه حوزه معدن در شرایط فعلی با ایرادات اساسی مواجه است، بیان داشت: مجلس در حال بررسی طرحی در کمیسیون برای ساماندهی به قانون معادن است؛ البته در این زمینه موضوع مهم این است که با همکاری مجلس و دولت، تحولی اساسی در حوزه‌‌ معدن اتفاق بیا‌فتد.

گلرو افزود: درصورت اجرایی شدن این تحول، از یکسو منبع درآمدی مهمی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌شود و از سوی دیگر دست بسیاری از افرادی که در این حوزه رانت‌هایی دارند قطع خواهد شد، ‌زیرا حوزه معدن، حوزه‌ای فساد خیز است‌.

وی با تقدیر از زحمات وزیر صمت و وزارتخانه تابعه در ماه‌های اخیر و تاکید بر نیاز به توجه جدی به این اقدامات ارزنده، بیان داشت: برای تحقق شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» است، نیاز به همکاری نزدیک و هم‌افزایی میان مجلس و دولت وجود دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تولید در سال 1401، گفت: گزارشی که  رئیس جمهور در حوزه تولید ارائه کردند، بسیار امیدوار کننده‌ بود و امیدواریم تاثیرهای مثبت این رشد، به‌زودی در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی برای مردم کشورمان، قابل لمس و ارائه باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول