اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«سینی و صنوبر» داستانی از ناتوانی کودکان در ارتباط با همنوعان روانه بازار نشر شد

«سینی و صنوبر» داستانی بر پایه ضعف و ناتوانی کودکان برای برقراری ارتباط با همنوعان به همت نشر نیستان روانه بازار نشر شد.

«سینی و صنوبر» داستانی از ناتوانی کودکان در ارتباط با همنوعان روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «سینی و صنوبر» عنوان داستانی است برای مخاطب کودک و نوجوان از مهدی پوررضائیان که در ۳۲ صفحه رحلی و با قیمت ۸۸ هزار تومان از سوی نشر نیستان وارد بازار کتاب شده است.

پوررضائیان فارغ التحصیل از دانشگاه دهلی نو در رشته روانشناسی بالینی است. از مهم‌ترین سوابق فرهنگی و اجرایی مهدی پوررضائیان می توان به ریاست دانشکده هنر شاهد، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، عضو کارگروه هنر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.

از پوررضائیان تاکنون مقالات و کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به زندگی زیر سبیل گربه‌‌ها (مجموعه نمایشنامه کودک و نوجوان) ،‌ تمام‌های ناتمام (مجموعه نمایشنامه با سه نوبت چاپ)،‌ نما در نمایش ،‌ تئاتر کودک از دیدگاه هنر و روانشناسی را نام برد.

پوررضائیان در «سینی و صنوبر» با بهره گیری از توان خود در علم روانشناسی، داستانی را بر پایه ضعف و ناتوانی کودکان برای برقراری ارتباط با همنوعان خود بازخوانی کرده است. قهرمان داستان او حیوانی است که دوستی ندارد و از دوستی دیگران نیز رنج می برد لذا تلاش می کند تا دوستی‌ها را به جدایی مبدل کند ولی در نهایت قوت عشق و دوستی بر حس او غلبه می‌کند و او را در آغوش خود می‌کشاند.

اقتضائات ساده نویسی در این داستان رعایت شده و به همه این موارد باید تصویرگری پریسا اکبری شهرکی را نیز افزود که با استفاده از نقاشی‌های خیال‌انگیز، طبیعی و آکنده از رنگ‌های گرم، نقش زیادی در تأثیرگذاری داستان ایفا کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول