اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر خواجه‌فرد: درخواست‌های متعددی برای خرید تجهیزات و پرنده‌های بدون سرنشین و باسرنشین ایرانی داریم

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تاکید بر اهمیت تجهیز نیروهای مسلح با تجهیزات بومی گفت: ما در ابتدا برای خرید تجهیزات اقدام کردیم اما به دلیل تحریم موفق به این مهم نشدیم اما امروز به توانی رسیده ایم که درخواست های متعددی برای خرید و همکاری از کشورهای مختلف دریافت کرده ایم.

امیر خواجه‌فرد: درخواست‌های متعددی برای خرید تجهیزات و پرنده‌های بدون سرنشین و باسرنشین ایرانی داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صبح امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه) در جمع دانشجویان خارجی و داخلی دافوس ارتش گفت: هدف ما در سازمان صنایع هوایی و هدف ما ارتقای توان رزم است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش  ادامه داد: این دانشگاه مسئول پرورش فرماندهان آینده است و ما اگر بخواهیم فرماندهان آینده ارتش را از نزدیک ببینیم باید به این دانشگاه سر بزنیم. 

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ادامه داد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در همه عرصه های هوایی صنایع مختلفی را دارد که در راستای ارتقای توان بازدارندگی کشور تلاش می کند.

امیر خواجه فرد هدف سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع را رهگیری تهدیدات دور ایستا و پشتیبانی از صنایع هوایی دانست و گفت: در این راستا، در عرصه ساخت پهپاد ها و پرنده های با سرنشین و بال ثابت و متحرک اقدامات بسیار خوبی را انجام داده ایم.

وی گفت: بسیاری از کشور ها با خرید پیشرفته ترین تجهیزات و جنگنده ها نیاز خود را تامین می‌کنند اما ما در تهیه این تجهیزات به دلیل تحریم و فشار ها با محدودیت ها و فشار های گسترده ای روبرو هستیم به همین دلیل به سمت بازآماد و نگهداری و باز سازی تجهیزاتی که در دوران جنگ آسیب دیده بودند رفتیم. به عنوان مثال همه بالگرد هایی که در جنگ آسیب دیده بودند را بازسازی کردیم و بعد از آن به سمت تولید بالگرد ها و جنگنده های بومی رفتیم. 

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید پهپاد را یکی دیگر از اقدامات این سازمان اعلام کرد و گفت: بعد از آغاز جنگ اوکراین  روس ها به ما مراجعه کردند و از ما پرسیدند که چگونه ناوگان هوایی خود را آماده نگه داشته ایم، این مراجعه اهمیت و بزرگی کار سازمان صنایع هوایی را نشان داد که با وجود تحریم های گسترده توانسته ایم ناوگان بالگردی، تجاری و جنگنده های خود را آماده بکار نگه داریم. 

امیر خواجه فرد در ادامه با اشاره به برخی محصولات از جمله جنگنده کوثر، صاعقه،  بالگرد صبا، هواپیمایی، موتور، بدنه و پرنده های با سرنشین و موشک های کروز گفت: دشمنان بر پیشرفت هوایی کشور ما اعتراف کرده اند و در یک مقاله علمی جنگنده کوثر را با اف ۳۵ مقایسه کرده و اعلام کرده بودند که جنگنده کوثر از قابلیت های بسیاری زیادی برخوردار است. 

وی پیشرفته های کشور در عرصه هوایی را نشانه بلوغ صنعت هوایی کشور دانست و گفت: همه نیروهای ما از زمینی، هوایی، پدافند و دریایی پهپاد دارند و پهپاد های ما در میدان رزمایش های مختلف و میدان رزم واقعی محک خورده و توانمندی و قابلیت های بسیاری منحصر به فرد خود را اثبات کرده اند. یکی از دلایلی هم که در دنیا به سمت پهپادهای ما تمایل وجود دارد همین است.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تاکید بر اهمیت تجهیز نیروهای مسلح با تجهیزات بومی گفت: ما در ابتدا برای خرید تجهیزات اقدام کردیم اما به دلیل تحریم موفق به این مهم نشدیم اما امروز به توانی رسیده ایم که درخواست های متعددی برای خرید و همکاری از کشورهای مختلف دریافت کرده ایم. 

امیر خواجه فرد باور و اعتماد به توان و دانش داخلی را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما هنوز هم اعتماد به تولیدات داخلی پایین است اما درخواست های متعددی که برای خرید تجهیزات و پرنده‌های بدون سرنشین و با سرنشین نشانه جایگاه بالای این توان دارد پس باید توان داخلی را افزایش و باورهای خود را ارتقا دهیم. 

وی عملیات ترکیبی را یکی دیگر از اولویت های اصلی صنایع دفاعی کشور دانست و گفت: ما باید بتوانیم در عرصه هوایی، دریایی، پدافند و زمینی بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم تا توان بازدارندگی کشور بیش از پیش افزایش یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول