اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

افشاریان: استرس من از کل حاضران در دربی بیشتر است/ نباید آبروی تیم و جامعه داوری به حراج برود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: از همه مهمتر قضاوت عادلانه تیم داوری می تواند سبب جذابیت دربی شود.

افشاریان: استرس من از کل حاضران در دربی بیشتر است/ نباید آبروی تیم و جامعه داوری به حراج برود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خداداد افشاریان پیش از شروع دربی 100 پایتخت در مورد انتخاب پیام حیدری برای قضاوت این مسابقه اظهار داشت: ابتدا عید را به همه عزیزان تبریک گفته و ان‌شاءالله از این بازی هم لذت ببریم. بی‌شک جایی که فوتبال است، تماشاگر هم باید باشد زیرا رکن اصلی بازی است از همه مهمتر چیزی که می‌تواند بازی را جذاب‌تر کند قضاوت عادلانه تیم داوری است.

وی افزود: برای این انتخاب خیلی وسواس نشان دادیم. داوران بسیار باتجربه و قوی‌ای را برای این بازی انتخاب کردیم. همه آن‌ها در این فصل خیلی خوب قضاوت کردند و شاید حضور در دربی پاداش قضاوت‌های طول فصل‌شان بود. امیدوارم امروز سربلند از دربی بیرون بیاییم. این هفته برای سایر تیم‌های بالا و پایین جدول نیز حساس است و امیدوارم سایر داوران نیز در دیدارهای دیگر هفته قضاوت خوبی داشته باشند تا با آرامش خاطر نسبت به بازی‌های این هفته به خانه‌های خود بازگردیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه سه گزینه نهایی برای قضاوت دربی پیام حیدری، اشکان خورشیدی و وحید کاظمی بودند، گفت: پیام حیدری انتخاب کمیته داوران است. برای انتخاب داور اینگونه بازی‌ها باید با بچه‌های کمیته داوران همراه شوم. به هر صورت تشخیص دادیم این تیم داوری برای دربی انتخاب شود. سایر گزینه‌ها نیز بودند که تجربه داشتند و می‌توانستیم آنها را انتخاب کنیم اما در نهایت حرف آخر کمیته داوران و من تیمی است که اکنون در خدمتش هستیم.

افشاریان در خصوص اینکه کمیته داوران چه برنامه‌ای برای انتخاب داور دیدارهای هفته‌های پایانی لیگ برتر دارد، با توجه به اینکه کوچک‌ترین اشتباه بازی‌های باقیمانده می‌تواند سرنوشت قهرمان یا تیم‌های صعودکننده را تغییر بدهد، پاسخ داد: بازی‌های لیگ دو، لیگ یک و لیگ برتر ما در اوج حساسیت هستند. هر اتفاقی امروز در این بازی رقم بخورد، ممکن است یک تیم از بالای جدول کنار برود. به همین دلیل می‌طلبد داوران با تمرکز بیشتری وارد مسابقه شوند. من هم باید در چیدن ابلاغ‌هایم دقت کنم. باید داوران باتجربه، پخته و آنهایی که می‌توانند قضاوت بهتری انجام بدهند انتخاب کنم. ان‌شاءالله همه ما سربلند از این مسابقات بیرون بیاییم. 

وی افزود: شاید امروز فردی که استرس بیشتری از همه در ورزشگاه آزادی دارد، من هستم. دوست دارم امروز اتفاقات خوبی بیفتد تا آبروی خودم، تیم داوری و جامعه داور به حراج نرود، واقعا باید عدالت برقرار شود اما خودتان می‌دانید هر جا انسان قضاوت کند اشتباه هم وجود دارد. در سطح بالاترین لیگ‌های دنیا می‌بینید VAR به داوری کمک می‌کند ما از این مسأله محروم هستیم امیدوارم بچه‌ها امروز بتوانند عاشقانه، سالم و بدون هیچگونه مشکلی بازی را به اتمام برسانند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص سایر نفرات تیم داوری بازی امروز گفت: پیام حیدری نفر دوم لیست الیت ما پس از موعود بنیادی‌فر است. مشخص است این بازی برنده می‌خواهد و شاید سرعتش بالاتر باشد به همین دلیل می‌طلبید داور باهوش‌تری انتخاب کنیم. باید داوری انتخاب می‌کردیم که آمادگی جسمانی بالاتری داشته و جوان‌تر باشد. شاید یکی از دلایل انتخاب پیام آمادگی جسمانی خوبش است. کمک‌داوران این بازی یعنی محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری دو کمک‌داور ما در جام‌جهانی بودند. آنها به حدی باتجربه هستند که می‌توانند با پرچم‌های خود کار را در بیاورند. علیرضا ایلدروم نیز در این فصل خیلی خوب کار کرده و او کمک‌داور ذخیره این بازی است. الحق و الانصاف وحید کاظمی، داور چهارم بازی یکی از سطح بالاترین داوران ما دراین فصل بود. سعی کردیم بی‌نقص به بازی بیاییم. برای نظارت نیز مسعود مرادی و اسماعیل صفیری که دو ناظر AFC هستند، انتخاب شدند امیدوارم این مسابقه ختم به خیر شده و اتفاقات خوبی در آن بیفتند.

افشاریان در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR به ایران با توجه به اینکه زمان‌های مختلفی در مورد این موضوع مطرح شده است عنوان کرد: اگر بخواهم جواب قانع‌کننده و شفافی به مردم بدهم باید بگویم با توجه به اینکه هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون لیدر این پروژه است و خودش کلاس‌های آموزشی را دیده یا کارها را انجام می‌دهد بهتر است از خودش بپرسید اما چیزی که می‌دانم منتظر ورود دستگاه آزمایشی به ایران هستیم. اگر این دستگاه به کشورمان بیاید در مرحله اول 25 داور را آموزش می‌دهیم. نمی‌توانم تاریخ بگویم اما سعی رئیس و مسؤولان فدراسیون بر این است که VARرا به فصل آینده برسانیم. مگر اینکه مشکل اداری و ... پیش بیاید.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص زمان‌بر بودن پروسه آموزش کمک‌داور ویدئویی خاطرنشان کرد: دوست داریم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد. اگر بخواهیم VAR را برای کل مسابقات لیگ اجرا کنیم، باید 60، 70 نفر را آموزش بدهیم اما اکنون می‌خواهیم با 25 نفر و برخی باز‌ی‌ها کار را استارت بزنیم. خیلی خو‌ش‌بین هستیم این اتفاق بیفتد. فدراسیون فوتبال،‌ هیأت رئیسه و سازمان لیگ مصمم بر این اتفاق هستند. امیدوارم ما هم خوشحال شویم.

وی در خصوص اینکه آیا خودش در دربی قضاوت کرده است گفت:‌یک بار داور چهارم محسن ترکی بودم در آن زمان بیشتر از داوران خارجی استفاده می‌شد. وقتی یک بازی به اوج حساسیت می‌رسد، تلویزیون بیشتر به آن اهمیت می‌دهد و جمعیت بیشتری به ورزشگاه می‌آید بی‌شک داوران نیز دوست دارند در ورزشگاه باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول