اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکمیل آموزش نیروهای بلاروس برای کار با سامانه‌های موشکی اتمی روسی

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد نیروهای این کشور پس از یادگیری نحوه استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی «اسکندر» با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی، از روسیه به خانه بازگشتند.

تکمیل آموزش نیروهای بلاروس برای کار با سامانه‌های موشکی اتمی روسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلامیه دولت روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی اتمی در خاک بلاروس، دولت مینسک از تکمیل آموزش نیروهای این کشور برای کار با این سامانه‌ها خبر داد.

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد یگان‌های نظامی این کشور روز شنبه پس از یادگیری نحوه استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی «اسکندر» با قابلیت پرتاب تسلیحات اتمی، از روسیه به خانه بازگشتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در اوایل ماه فوریه بود که بلاروس اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور کنترل خودکار سامانه‌های موشکی خودکششی و هدایت‌شونده اسکندر را که روسیه قبلاً به آنها داده بود، در دست دارند.

چهار هفته پیش بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار به ناتو درباره تداوم حمایت نظامی از اوکراین، گفته بود مسکو تسلیحات اتمی تاکتیکی را در خاک بلاروس مستقر خواهد کرد.

خدمه یگان‌های موشکی بلاروس در روز چهارم آوریل برای آموزش تکمیلی به روسیه اعزام شدند که به گفته مینسک، کلاس‌های آنها شامل یادگیری نحوه نگهداری و استفاده از کلاهک‌های اتمی تاکتیکی سامانه پدافند موشکی اسکندر خواهد بود.

به نوشته رویترز، روسیه هنوز جدول زمانی مشخصی برای انتقال تسلیحات اتمی تاکتیکی به بلاروس ارائه نکرده است اما پوتین گفته که ساخت تاسیسات و انبار ذخیره‌سازی این سلاح‌ها باید تا ماه جولای کامل شود.

در صورت انجام این کار، این اولین استقرار بخشی از زرادخانه اتمی روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ خواهد بود.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه اقدامات همسایگان بلاروس و روسیه بسیار غیرقابل پیش‌بینی و غیردوستانه است، گفته بود مسکو اجازه تعرض به بلاروس را نمی‌دهد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول