اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یورش نیروهای پشتیبانی سریع سودان به زندانی در خارطوم و فرار همه زندانیان

منابع سودانی از یورش شبه‌نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به زندانی در خارطوم و فراری دادن زندانیان خبر دادند.

یورش نیروهای پشتیبانی سریع سودان به زندانی در خارطوم و فرار همه زندانیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در ارتش سودان اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع به زندان «الهدی» در أم درمان یورش برده و تعدادی از نیروهای پلیس را زخمی کردند.

شبکه الجزیره گزارش کرد که نیروهای پشتیبانی سریع تمامی زندانیان را فراری دادند. یک منبع در ارتش سودان نیز گفت که ۲۸ نفر از این زندانیان متهم به قتل عمد هستند.

پس از چند روز درگیری خونین میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، اواخر شب گذشته، شهر «خارطوم» در آرامش نسبی قرار داشت و برخی خیابان‌ها شاهد عبور و مرور مردم به خاطر عید فطر بود؛ اما درگیری‌ها از ساعات بامداد روز جمعه به مرور از سر گرفته شده و شدت یافته است.

به نوشته الجزیره، طبق اعلام اتحادیه پزشکان سودان تاکنون ۲۴۳ غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده و ۱۳۳۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

روز شنبه (پانزدهم آوریل) بود که رسانه‌های محلی از آغاز درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» در خارطوم خبر دادند؛ این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، شهرهای دیگر سودان را نیز دربرگرفته و برای روزهای متوالی ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول