اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون نامحبوب «هو» شد+فیلم

رئیس‌جمهور فرانسه در اولین حضور خود در خارج از پاریس بعد از امضای قانون جنجال‌برانگیز اصلاحات بازنشستگی با شعار، تمسخر و هو شدن مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ماکرون نامحبوب «هو» شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اولین حضور خود در خارج از پاریس بعد از امضای قانون جنجال‌برانگیز اصلاحات بازنشستگی از سوی جمعیت معترض خشمگین با صدای بلند هو شد. 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد وقتی او پنجشنبه وارد سلستد در منطقه آلزاس شد، معترضان محلی با شعارهایی مثل «ماکرون استعفا بده!» به استقبال وی رفتند و او را هو کردند و مورد تمسخر قرار دادند. یکی از حاضران او را متهم به داشتن دولتی فاسد در مقیاسی بی‌سابقه کرد و تاکید کرد به زودی دولتش سقوط خواهد کرد. 

طبق این گزارش، این اتفاقات زمانی رخ داد که متحدان سیاسی ماکرون بعد از امضای قانون مذکور توسط وی که ماه‌ها اعتراضات خیابانی را تا تصویب شدن به همراه داشت، از ترس منزوی شدن وی از او خواستند بیرون برود و با رای‌دهندگان دیدار کند. 

 

نظرسنجی روزهای اخیر نشان داده که محبوبیت شخصی ماکرون به ۲۸ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین سطح از زمان اعتراضات جلیقه‌ زردها در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. ماکرون به دلیل امتناع از افزایش مالیات بر ثروتمندان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

منتقدان همچنین اصلاحات بازنشستگی را به عنوان بار فزاینده‌ای بر دوش کارگران محکوم کرده‌اند. تاکنون چند دور اعتراض و اعتصاب توسط شهروندان فرانسه علیه ماکرون صورت گرفته است. 

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول