اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس جمهور برزیل: جنگ هیچ سودی به بشریت نرسانده است

رئیس جمهور برزیل با تاکید بر اینکه جنگ هیچ گاه به نفع بشریت نبوده، دوباره بر آمادگی کشورش برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین تاکید و جزئیاتی از طرح صلح پیشنهادی خود برای این جنگ را اعلام کرد.

رئیس جمهور برزیل: جنگ هیچ سودی به بشریت نرسانده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور برزیل پیشنهاد داد یک «گروه صلح» متشکل از کشورهایی که در روند جنگ در اوکراین مداخله نکرده‌اند با هدف پیگیری توافق صلح بین مسکو و کی‌یف تشکیل شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس جمهور برزیل که پیشتر در جریان سفرش به پکن، آمادگی کشورش برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین را اعلام کرده بود در خاتمه سفرش به امارات متحده عربی پیشنهاد داد گروهی از کشورهای بی‌طرف و دخالت نکرده در جنگ روسیه و اوکراین، واسطه صلح بین دو طرف شوند.

لولا داسیلوا پیشتر در زمان سفرش به چین از آمریکا خواست که به‌جای دمیدن در آتش درگیری‌ها در اوکراین بر ترویج صلح تمرکز کند. او در شهر ابوظبی گفت که جزئیات مربوط به پیشنهادش برای اوکراین را در سفر چند روز قبل خود به چین با همتای چینی خود مطرح کرده است.

 لولا داسیلوا که از آمریکا و اتحادیه اروپا به سبب نقششان در این درگیری‌ انتقاد کرده، پیش از ترک ابوظبی و در تکمیل مواضعی که پیشتر در پکن مطرح ساخته بود، گفت: «فکر می‌کنم لازم است که ما پشت یک میز نشسته و بگوییم، دیگر بس است، بیایید مذاکره را شروع کنیم چون جنگ هرگز هیچ سودی به بشریت نرسانده و نخواهد رساند.»

رئیس جمهور برزیل روز شنبه بعد از سفری سه روزه به چین، وارد امارات متحده عربی شده و با رئیس این کشور حاشیه خلیج فارس دیدار کرد.او به خبرنگاران در شهر ابوظبی تصریح کرد، تلاش می‌کند گروهی از رهبرانی که «به جای ترجیح جنگ، مذاکره درباره صلح را ترجیح می‌دهند» گرد هم آورد.

لولا داسیلوا به «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی و «شی جینپینگ»، رئیس جمهور چین که با هر دو در چند روز گذشته دیدار داشته، به عنوان نمونه‌ای از این رهبران اشاره کرد.

لولا داسیلوا که در چین از آمریکا خواسته بود دست از «تشویق کردن به جنگ در اوکراین» بردارد خاطر نشان کرد، باید کشورهایی که جنگ را «تشویق نمی‌کنند» در این گروه باشند. او همچنین اضافه کرد، باید کشورهایی که به ارسال سلاح به اوکراین می‌پردازند را قانع کرد که دست از این کار بردارند.

از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در بیش از یک سال قبل، آمریکا و اتحادیه اروپا به اوکراین سلاح و پشتیبانی‌های دیگر ارائه کرده و همچنان به این روند ادامه می‌دهند. اوایل سال جاری میلادی گزارش شد که آلمان از برزیل هم درخواست کرده که برای اوکراین کمک تسلیحاتی بفرستد اما لولا داسیلوا این درخواست را رد کرد.

رئیس جمهور برزیل بیان داشت، تصمیم برای شروع جنگ بین روسیه و اوکراین «توسط هر دو کشور» گرفته شد و اضافه کرد، پایان دادن به این جنگ سخت‌تر خواهد بود چون نیاز به اقناع تعداد کشورهای بیشتری برای متوقف ساختن آن است.

لولا داسیلوا بیان کرد:‌ «ما تلاش می‌کنیم گروهی از کشورها که هیچ نوع مداخله‌ای در این جنگ ندارند را برای مذاکره با روسیه و اوکراین، و همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل دهیم. آنها قرار است به اقناع درباره این که صلح بهترین راه برقرار کردن فرآیند گفتگو برای اوکراین است بپردازند.»

رئیس جمهور برزیل در اوایل سال جاری میلادی هم یک گفتگوی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین داشت.

دولت او روز دوشنبه از «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در شهر برازیلیا میزبانی می‌کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول